PROGRAMIŚCI ELEKTRYCZNIAKA WPROWADZAJĄ INNOWACJE!
Zdajemy sobie sprawę z tego, że sprawdzanie zastępstw jest częstym i ważnym elementem codziennego uczęszczania do szkoły. Przygotowaliśmy coś specjalnego, aby ułatwić i usprawnić tę czynność podczas korzystania ze smartfona. Wystarczy, że masz telefon z Androidem i pobierzesz aplikację przygotowaną przez ucznia klasy 3 FT Rafała Świtalę. Widget zainstalowany na pulpicie telefonu pobiera w regularnych odstępach (lub na żądanie po kliknięciu przez użytkownika) i wyświetla aktualne wpisy ze strony internetowej naszej szkoły. Dzięki temu nie będziesz już musiał kłopotać się z uruchamianiem przeglądarki, żeby sprawdzić „na szybko” czy jakieś lekcje zostały odwołane ale prowadzone będą przez zastępcę. Informacje będą pojawiać się bezpośrednio na pulpicie telefonu.
Aby pobrać [ kliknij ].
Zachęcamy do pobierania i korzystania z aplikacji. Wasze uwagi, co do działania oraz propozycje ulepszeń są dla nas oczywiście cenne. Można je zgłaszać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Składam serdeczne podziękowania opiekunowi panu Piotrowi Dworaczykowi za niebywałą pracę dydaktyczną, uczniowi Rafałowi Świtala kolejnych sukcesów oraz trwania i rozwijania bardzo wymagającej pasji!
Przypominam, że Rafał jest jednym z czterech uczniów naszej szkoły, którzy jadą 21 października 2012r. do Lublina na Ogólnopolskie Rozgrywki z Przedsiębiorstwa Symulacyjnego w ramach SKK-2!
Wszystkich zainteresowanych informuję, że zajęcia z programowania odbywają się we wtorki (sala 27) w godzinach: 15.00 - 16.30.
Dariusz Dobrowolski - Dyrektor Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu
UCZNIOWIE OPOLSKIEGO ELEKTRYCZNIAKA - AUDYTORAMI BHP
W dniu 25 września 2012 roku uczniowie naszej szkoły: Mariusz Setnicki – 2at, Tomasz Dobranowski – 2et, Florian Koziol – 2bt, Kamil Popowicz – 2ft, Tomasz Jędrzejewski – 3bt, wraz z opiekunem – Jackiem Brzostowskim wzięli udział w ramach Tygodnia Bezpieczeństwa w Górażdże Cement SA w Młodzieżowym Audycie Bezpieczeństwa, na zaproszenie Pani Małgorzaty Weres – Portka (pełnomocnika Zarządu ds. Zintegrowanych Systemów Zarządzania). Opolski region reprezentowały jeszcze trzy inne placówki oświatowe.
Przeszkolona wcześniej (1,5 h) w zakresie podstawowych zasad bhp obowiązujących w firmie młodzież przeprowadziła kontrolę, sprawdzając czy pracownicy Górażdże przestrzegają tych przepisów. Uczniowie opolskiego „elektryczniaka” audytowali wydział produkcji Górażdże Cement SA. Powierzone prawa i obowiązki wykonywali bardzo sumiennie, z dokładnością i nutką podejrzliwości. Nie umknęły ich uwadze drobne uchybienia w postaci braków oznakowani ostrzegawczych, pasów bezpieczeństwa na drogach ewakuacyjnych, czy niekompletnej dokumentacji. Sprawdzali „czerwone i zielone” zeszyty, stan i atesty gaśnic, wyposażenie apteczek, ubiór i czynności pracowników.
Na koniec sporządzili profesjonalny raport – który znalazł uznanie u samego dyrektora personalnego Jacka Pałącarza: „…z takim przygotowaniem i zdolnościami macie zapewnione wejście do naszego zakładu o każdej porze, każdego dnia”.
Na koniec każdy otrzymał zestaw pamiątkowych gadżetów, wraz z Certyfikatem MŁODSZEGO AUDITORA
Więcej szczegółów i zdjęć na stronie http://www.heidelbergcement.com/pl/pl/country/o_nas/Aktualności/Aktual2012/tydzienBezpieczenstwa.htm.
HONOROWI DAWCY KRWI ELEKTRYCZNIAKA W PARLAMENCIE EUROPEJSKIM
W dniach 17.09-21.09.12r. uczniowie Zespołu Szkół Elektrycznych Adam Dobranowski z kl. IVft i Michał Razik z kl. IVet wraz z opiekunką Szkolnego Koła PCK Bożeną Tulkis wzięli udział w wizycie studyjnej w Parlamencie Europejskim w Brukseli. Wyjazd ten był nagrodą dla naszej szkoły za zajęcie czołowego miejsca w konkursie ,,Młoda krew ratuje życie”, którego fundatorem było Biuro Poselskie Eurodeputowanego prof. Ryszarda Legutko.
Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Parlamentu Europejskiego, w którym na wejściu przywitał nas ogromny rząd flag państw członkowskich, wśród których również znajdowała się flaga polska. Jednym z elementów naszego programu był udział w prelekcji pracowników służby informacyjnej Leszka Gasia i Wojciecha Darzeckiego, doradcy w Grupie Europejskich Konserwatorów i Reformatorów, którzy zapoznali nas z uprawnieniami Parlamentu Europejskiego, pracą Grup Politycznych i Komisji Parlamentarnych. Nasz uczeń Adam Dobranowski jako jeden z nielicznych z naszej całej 36 osobowej grupy miał możliwość wzięcia udziału w krótkim spotkaniu z prof. Ryszardem Legutką, który okazał ogromne zainteresowanie systemem szkolnictwa zawodowego w naszym kraju. Jak sam stwierdził, każda uwaga i informacja w tym zakresie jest dla niego cenna ze względu na jego obecny cykl prac, mający na celu zreformować i polepszyć edukację w technikach i szkołach zawodowych.
KOŁO FILMOWE W ELEKTRYCZNIAKU
Jeżeli interesuje Cię kino, chcesz zobaczyć filmy, które nie są wyświetlane w komercyjnych salach kinowych, podyskutować o ciekawych filmach i problemach w nich podejmowanych, wziąć udział w warsztatach filmowych albo nakręcić własny film – TA INFORMACJA JEST DLA CIEBIE!
Wszystkich zainteresowanych udziałem w projekcie „Filmoteka szkolna. Nowe horyzonty Edukacji Filmowej” zapraszamy na spotkanie organizacyjne, które odbędzie się dnia 27 września (czwartek), o godz. 10.25 (długa przerwa) w Sali nr 16.
Zapraszamy!
Koordynatorzy projektu: Maria Hulok i Beata Peczeniuk
MŁODA KREW RATUJE ŻYCIE
KREW POD PRĄDEM W NAJLEPSZEJ TECHNICZNEJ SZKOLE NA OPOLSZCZYŹNIE!
Szkolne Koło PCK przy Zespole Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa oraz Zarządem Rejonowym PCK w Opolu serdecznie zaprasza wszystkich pełnoletnich uczniów i zainteresowanych nauczycieli do udziału w akcji ,,Krew pod prądem”.
Honorowa zbiórka krwi odbędzie się w dniu 27.09.2012r. (czwartek) w godzinach 8.00 -14.00 w sali konferencyjnej nr 13 na I piętrze.
UWAGA! Wszystkim oddającym krew gwarantujemy pełną opiekę medyczną i poczęstunek (owoce, herbata, kawa, ciastka). Udział w naszej akcji umożliwia wykazanie dobrej woli w pomocy dla potrzebujących. Szczegółowe informacje na plakatach i u opiekuna Szkolnego Koła PCK.
Honorowy Patronat - Dyrektor Zespołu Szkół Elektrycznych Dariusz Dobrowolski.
POPRAWA JAKOŚCI EDUKACJI ZAWODWEJ
DORADCA ZAWODOWY WŁADYSŁAW OPOKA ŚRODA 11.00 - 17.30 CZWARTEK 11.00 - 17.00 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
DORADZTWO ZAWODOWE
KATALIZATOREM POPRAWY JAKOŚCI EDUKACJI ZAWODWEJ
W ZESPOLE SZKÓŁ ELEKTRYCZNYCH W OPOLU.
W ostatnich 10 latach na całym świecie rozwinął się system usług informacji i doradztwa zawodowego.
Kraje OECD jak również kraje Azji i niektórych państw afrykańskich i arabskich oraz Unii Europejskiej bardzo intensywnie rozwijają i wdrażają strategię kształcenia przez całe życie, które stwarza szansę większej możliwości zatrudnienia przy ograniczonych możliwościach rynku pracy.
W Polsce już ponad 100 lat używamy terminów poradnictwo zawodowe i doradca zawodowy. Uzgodniona definicja w Europie, w oparciu o dwie rezolucje podjęte przez Radę Unii Europejskiej w 2004 i 2008 roku, mówi o Life - Long Guidance, czyli o całożyciowym poradnictwie kariery.
Całożyciowe poradnictwo kariery to ciągły proces, umożliwiający ludziom w każdym wieku i w każdym momencie ich życia, określenie zdolności, kompetencji i zainteresowań potrzebnych do podejmowania decyzji edukacyjnych, szkoleniowych i zawodowych oraz zarządzania wybranymi własnymi ścieżkami edukacji i pracy.
Przez dziesiątki lat wyuczony zawód dawał ludziom utrzymanie często przez całe życie, aż do emerytury. Dziś trzeba być przygotowanym na to, że kariera rozwijać się będzie dynamicznie, a my pracować będziemy nie tylko w wielu miejscach, ale i kilku zawodach. Temu służyć mają zmiany w kształceniu zawodowym wprowadzane od
1 września 2012 roku.
Doradztwo zawodowe obejmuje całą gamę indywidualnych i grupowych aktywności, odnoszących się do udzielania wiarygodnej informacji zawodowej, doradzania, określania kompetencji, wspierania nauki podejmowania decyzji oraz kształtowania umiejętności niezbędnych do zarządzania karierą edukacyjno – zawodową.
Realizacja stawianych zadań w zakresie rozwoju usług poradnictwa zawodowego w Polsce stała się dla Ministerstwa Edukacji zadaniem, które zgodnie z Rezolucją z roku 2004 oraz Ustawą z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty w art.1, która mówi o celach systemu oświaty, zawiera zbiór postulatów i wytycznych, według których powinien być zorganizowany system oświaty w Polsce, a także standardów, jakie ten system powinien spełniać.
Jednym z tych celów jest przygotowanie uczniów do świadomego wyboru zawodu i kierunku kształcenia oraz ścieżki doskonalenia zawodowego.
Coraz trudniej dziś, przy dynamicznym tempie rozwoju technologii i bardzo szybkich zmianach w gospodarce światowej, europejskiej i w Polsce, samodzielnie odnajdywać optymalne ścieżki edukacji i rozwoju zawodowego. Ogromna część uczniów, często z udziałem rodziców, a nawet nauczycieli - wychowawców podejmuje błędne decyzje edukacyjne. Bardzo duża część absolwentów nie wie, jak wejść na rynek pracy i funkcjonować na nim. Ogromna część pracujących nie wie, jak utrzymać swoje miejsca pracy i jak planować swój rozwój zawodowy.
Iluż to świetnych uczniów, olimpijczyków już wykształciliśmy, którzy – niemal genialni w swej wąskiej dziedzinie - nie wiedzą prawie nic na temat, jak przełożyć swoje zdolności i umiejętności na wybór odpowiedniego zawodu i znalezienie dobrej pracy.
Zdecydowanie trudniejsza jest sytuacja uczniów mniej zdolnych, słabszych oraz z rodzin zaniedbanych i bardzo biednych. Jak tych uczniów uświadomić oraz wiarygodnie wesprzeć, kto i kiedy to ma uczynić?
Dzisiejszy stan realizacji usług informacji i poradnictwa zawodowego w polskiej oświacie należy uznać za zdecydowanie niewystarczający. Z aktualnych danych statystycznych wynika, że zaledwie 3-4% szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w Polsce (około 1500) świadczy usługi poradnictwa zawodowego.
Realizatorami poradnictwa i doradztwa w niewielu szkołach są nauczyciele doradcy zawodowi, zatrudnieni zazwyczaj w części etatu lub na godziny. Mając odpowiednie przygotowanie merytoryczne i doświadczenie zawodowe, doradcy zawodowi są w stanie, w sposób stały, zaplanowany i adekwatny do realnych potrzeb systemu edukacji i rynku pracy, wspomagać uczniów, pracowników i nauczycieli. Zdecydowana większość zadań w zakresie doradztwa i poradnictwa dla uczniów nie jest realizowana, a przypisanie jej samym nauczycielom - wychowawcom jest tylko formalnym wypełnieniem zadania szkoły, które z oczywistych względów wykonane należycie być nie może.
W latach 2003-2005 w szkołach tworzono Szkolne Ośrodki Kariery. Szkolny Ośrodek Kariery powstał również w Zespole Szkół Elektrycznych, wypełniając różnorodne działania na rzecz uczniów, absolwentów i nauczycieli. Różne formy działań SzOK były również przydatne i pomocne przy prowadzeniu rekrutacji do szkoły w gimnazjach miasta Opola i niemal całego województwa opolskiego.
Aby zrealizować cele i zadania stawiane przez władze rządowe, oświatowe oraz samorządowe naszego Państwa oraz zadania szczegółowe przyjęte przez władze naszego województwa i miasta Opola oraz zadania ujęte w Planie Pracy Szkoły na rok 2012/2013 przedkładam:
Ramowy plan pracy doradcy zawodowego na rok szkolny 2012/2013:
- pokazać uczniom klas pierwszych trafność wyboru szkoły i zawodu oraz celowość dalszej edukacji w najlepszej szkole technicznej województwa opolskiego;
- zapewnić profesjonalną pomoc uczniom i ich rodzicom, minimalizując koszty materialne rodziców na kształcenie, w tym związane z dojazdem do szkoły w celu realizacji trafnych aspiracji zawodowych;
- nauczyć młodzież metod elastycznego dopasowania swojej ścieżki edukacyjno – zawodowej w szkole do dynamicznie zmieniającego sie rynku pracy;
- uczyć młodzież świadomego zarządzania swoją karierą zawodową z ukierunkowaniem na osiągnięcie sukcesu w oparciu o ustawiczną pracę
w całym cyklu nauki w szkole i po jej zakończeniu; - umożliwić nauczycielom przedmiotów zawodowych uruchomienie mechanizmów wewnątrzszkolnych w zakresie dopasowania podstawy programowej i obowiązujących programów kształcenia zawodowego do realnych potrzeb rynku pracy;
- wskazać uczniom, w trakcie nauki na poziomie od klasy I do IV różnorodne możliwości poszerzenia wiedzy i umiejętności oraz pozyskiwania dodatkowych kwalifikacji, które zwiększą możliwość zatrudnienia na rynku pracy;
- ·wskazać absolwentom gimnazjum możliwości kształcenia zawodowego w atrakcyjnych zawodach w szkołach Zespołu Szkół Elektrycznych w Opolu, dysponujących doskonałym wyposażeniem techniczno – dydaktycznym i znakomitą kadrą pedagogiczną;
- wskazać absolwentom szkoły zasadniczej zawodowej możliwości dalszego kształcenia oraz doskonalenia zawodowego i nauczyć skutecznych metod poszukiwania miejsca pracy zawodowej;
- zorganizować dodatkowe możliwości przygotowania się uczniów klas programowo najwyższych szkoły do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, w oparciu o efektywne wykorzystanie środków finansowych z programów UE;
- zorganizować uczniom klas programowo najwyższych technikum pełne możliwości poznania ofert pracy zawodowej i studiów w wyższych uczelniach miasta Opola, Polski i innych państwach UE.
CZAS NA DZIAŁANIE!
W szkołach Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu, w trakcie lekcji wychowawczych, zajęć kierunkowych doradcy, psychologa, pedagoga, spotkań, apeli, wykładów, prelekcji, treningów, szkoleń, kursów umiejętności i zajęć warsztatowych oraz indywidualnych porad nauczymy młodzież i wspomożemy dorosłych uczniów:
- w jaki sposób mają planować swoją przyszłość ?
- w jaki sposób mają wybierać kierunki dalszego kształcenia i doskonalenia po ukończeniu szkoły i zdobyciu zawodu?
- w jaki sposób realnie osiągać w życiu zawodowym sukces nie licząc na szczęście i koligacje rodzinne ?
Jestem przekonany, że Wszyscy nauczyciele OPOLSKIEGO ELEKTRYCZNIAKA wraz z wieloma sojusznikami szkoły, będą w całym roku szkolnym 2012/2013 nośnikami doradztwa zawodowego i realnej potrzeby przekazania uczniom maksimum wiedzy oraz umiejętności, przypisanej w „ustawie o systemie oświaty” dla poradnictwa i doradztwa zawodowego w Zespole Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu – SZKOLE , KTÓRA JEST NASZĄ DUMĄ.
DORADCA ZAWODOWY
Zespołu Szkół Elektrycznych
im. Tadeusza Kościuszki w Opolu
Opole – wrzesień – 2012r. Władysław Opoka
OBCHODY 73 ROCZNICY SOWIECKIEJ AGRESJI NA POLSKĘ
W ubiegły poniedziałek minęła 73-ta rocznica ataku Związku Radzieckiego na Polskę. 17 września 1939r., bez wypowiedzenia wojny na ziemie II Rzeczypospolitej wkroczyła armia Związku Radzieckiego, realizując tym samym postanowienia paktu Ribbentrop – Mołotow z sierpnia 1939r., Rosja Sowiecka rozpoczęła ciąg wydarzeń, które przyniosły setki tysięcy ofiar śmiertelnych, terror wobec ludności cywilnej oraz miliony zesłań.
Jak co roku, w celu oddania hołdu i uczczenia wszystkich ofiar sowieckiej agresji pod opolskim pomnikiem Golgoty Wschodu na Cmentarzu Komunalnym na Półwsi, zebrali się na uroczystościach przedstawiciele władz miasta Opola, województwa i samorządu, członkowie Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich, Stowarzyszenia Rodzin Katyńskich, Sybiracy, weterani, wojsko oraz przedstawiciele opolskich szkół.
OSTATNIE POŻEGNANIE MGR INŻ. FRANCISZKA DZIONKA
Z głębokim żalem, w sobotnie południe, na OPOLSKIM CMENTARZU pożegnaliśmy długoletniego nauczyciela i dyrektora OPOLSKIEGO MECHANICZNIAKA oraz znakomitego pracownika naszego szkolnego archiwum, który zmarł 12 września 2012r.
Franciszek Dzionek urodził się we Lwowie. Mając 5 lat, w 1945 roku, przyjechał z rodzicami do Opola. Ukończył siedmioletnią Szkołę Podstawową Nr 3 w Opolu, a następnie z wyróżnieniem Technikum Mechaniczne, z którym związał się na całe życie. Studia inżynierskie i magisterskie ukończył na Wydziale Mechanicznym Politechniki Śląskiej w Gliwicach.
W Zespole Szkół Mechanicznych pracował jako nauczyciel praktycznej nauki zawodu i przedmiotów zawodowych branży mechanicznej. Bezgranicznie oddany swojej ukochanej szkole, oświacie zawodowej miasta Opola i województwa opolskiego, dla których poświęcił całe życie. Nigdy nie szczędził sił jako nauczyciel i dyrektor, wspomagał nauczycieli i studentów, pomagał uczniom i ich rodzicom.
RODZICE UCZNIÓW KLAS I W ELEKTRYCZNIAKU
Rozpoczęcie nauki w nowej szkole jest dużym przeżyciem zarówno dla młodzieży jak również dla rodziców. Nowy rozdział w życiu swoich dzieci, często powoduje u rodziców wiele wątpliwości, oczekiwań. Wychodząc naprzeciw wszelkim potrzebom rodziców 12 września 2012 r. Dyrektor Opolskiego Elektryczniaka Dariusz Dobrowolski powitał wszystkich Rodziców uczniów klas pierwszych w sali gimnastycznej naszej szkoły.
Po serdecznym przywitaniu wszystkich zgromadzonych, Pan Dyrektor Dariusz Dobrowolski przedstawił zespół kierowniczy, kadrę pedagogów oraz wychowawców klas pierwszych. Po prezentacji Dyrektor szkoły przedstawił wizję pracy w nowym roku szkolnym. Swój program zaprezentowali również pedagog, pielęgniarka a bogatą ofertę biblioteki szkolnej przedstawiła .
Zdjęcia w naszej galerii zdjęć - zobacz>>>