Wnioski do pobrania 2019/2020

Publiczne Technikum nr 5

Dla absolwentów szkół podstawowych
Pobierz wniosek

Dla absolwentów gimnazjów
Pobierz wniosek

 

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3

Dla absolwentów szkół podstawowych
Pobierz wniosek

Dla absolwentów gimnazjów
Pobierz wniosek

 

asdasd

asdasd

KKZ - zasady rekrutacji i terminarz

Terminarz rekrutacji na Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe

1. Składanie wniosków wraz z dokumentami do 21 sierpnia 2015 r.
2.

Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych

24 sierpnia 2015 r.

godz. 12.00

3. Ogłoszenie listy przyjętych i nieprzyjętych oraz informacja o wolnych miejscach

25 sierpnia 2015 r.

godz. 12.00

4. Postepowanie uzupełniające od 25 do 28 sierpnia 2015 r.
5. Ogłoszenie listy przyjętych i nieprzyjętych

31 sierpnia

godz. 10.00

Zasady rekrutacji na Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe

  1. Na kwalifikacyjne kursy zawodowe prowadzone przez szkołę przyjmuje się kandydatów, którzy posiadają zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
  2. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc na dany kwalifikacyjny kurs zawodowy, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów, którzy nie posiadają żadnych kwalifikacji zawodowych.
  3. Wniosek o przyjęcie na wybrany kwalifikacyjny kurs zawodowy składa się do dyrektora szkoły.
  4. Wniosek zawiera oświadczenie o nieposiadaniu przez kandydata żadnych kwalifikacji zawodowych.
  5. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
  6. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
    a) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych na wybrany kwalifikacyjny kurs zawodowy.
    b) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych na wybrany kwalifikacyjny kurs zawodowy.
  7. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata na wybrany kwalifikacyjny kurs zawodowy.
  8. Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych na kwalifikacyjny kurs zawodowy. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc.
  9. Listy wywiesza się w szkole w widocznym miejscu i zawierają one imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej.
  10. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych na wybrany kwalifikacyjny kurs zawodowy rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata na kurs. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem i zawiera ono przyczyny odmowy przyjęcia. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem i zawiera ono przyczyny odmowy przyjęcia.
  11. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  12. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora rodzic kandydata może złożyć skargę do sądu administracyjnego.

 

LOdD - zasady rekrutacji i terminarz

Terminarz rekrutacji do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych Nr II

1. Składanie wniosków wraz z dokumentami do 21 sierpnia 2015 r.
2.

Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych

24 sierpnia 2015 r.

godz. 12.00

3. Ogłoszenie listy przyjętych i nieprzyjętych oraz informacja o wolnych miejscach

25 sierpnia 2015 r.

godz. 12.00

4. Postepowanie uzupełniające od 25 do 28 sierpnia 2015 r.
5. Ogłoszenie listy przyjętych i nieprzyjętych

31 sierpnia

godz. 10.00

Zasady rekrutacji do szkół wchodzących w skład
Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu
Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych Nr II
rok szkolny 2015/2016

Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7)

  1. O przyjęciu do Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych Nr II w Opolu decyduje dyrektor.
  2. Do liceum ogólnokształcącego dla dorosłych przyjmuje się kandydatów, którzy ukończyli gimnazjum albo ośmioletnią szkołę podstawową.
  3. Kandydatów, którzy posiadają świadectwo ukończenia szkoły zawodowej, można przyjąć do klasy drugiej.
  4. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.
  5. Kandydat składa do dyrektora wniosek o przyjęcie do szkoły.
  6. Wniosek zawiera:

a) imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata,
b) imiona rodziców,
c) adres miejsca zamieszkania,
d) adres poczty elektronicznej i numer telefonu kandydata.

  1. Do wniosku dołącza się:

a) świadectwo ukończenia gimnazjum, lub ośmioletniej szkoły podstawowej, lub szkoły zawodowej,
b) żaświadczenie o szczególnych wynikach sprawdzianu gimnazjalnego,
c) zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych lub tytułu laureata konkursów przedmiotowych zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim,
d) opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi.
e) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
f) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności,
g) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.

  1. Dokumenty, o których mowa w punkcie 7f, g oraz 7a, b, c, d są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu.
  2. Dokumenty, o których mowa w punkcie 7a i b, mogą być składane w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, którą kandydat ukończył.
  3. Dokumenty, o których mowa w punkcie 7f, g, c, d mogą być składane także w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata lub pełnoletniego kandydata.
  4. Oświadczenia, o których mowa w punkcie 7e, f, g składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
  5. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, o których mowa w punkcie 7 lub może zwrócić się do wójta, burmistrza, prezydenta miasta o potwierdzenie tych okoliczności.
  6. Wniosek o przyjęcie do szkoły może być złożony do nie więcej niż trzech wybranych szkół w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych.
  7. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
  8. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

a) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
b) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

  1. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości
    w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację
    o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły.
  2. Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
  3. Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły. Lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc.
  4. Listy wywiesza się w szkole w widocznym miejscu i zawierają one imiona
    i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
  5. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły wchodzącej w skład zespołu. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem i zawiera ono przyczyny odmowy przyjęcia.
  6. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  7. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora rodzic kandydata może złożyć skargę do sądu administracyjnego.

List do gimnazjalistów

ABSOLWENCI GIMNAZJUM PRZED ŻYCIOWĄ DECYZJĄ !
„ZŁOTA TECHNICZNA SUPERSZKOŁA OPOLSZCZYZNY”
SZANSĄ DOBREGO STARTU W DOROSŁE ŻYCIE!

W Polsce i w Europie niepokojąco rośnie bezrobocie, które dotyka również wielu absolwentów szkół ponadgimnazjalnych naszego kraju. Faktem jest, że coraz częściej powstające w Polsce i na Opolszczyźnie nowoczesne renomowane firmy poszukują fachowej kadry technicznej. Rynek pracy dla wielu chętnych stawia bardzo wysokie wymagania, a szczególnie jest to widoczne w zawodach technicznych. Już obecnie poważnym problemem jest znalezienia pracownika fachowca, który potrafi wykonać i pokierować skomplikowanymi robotami elektrycznymi, elektronicznymi, napisać program komputerowy, wykonać sieć teleinformatyczną oraz konserwować i naprawiać skomplikowaną aparaturę i urządzenia elektryczne, teleinformatyczne i nowoczesną, bardzo drogą, aparaturę lekarsko medyczną.

Szkoły techniczne wybierają młodzi ludzie, którzy myślą o przyszłości. Decyzję podejmują w oparciu o rzeczywistą wolę uzgodnioną z rodzicami, która poprzedzona jest świadomym wyborem budowania swojej ścieżki kariery zawodowej zgodnie z rzeczywistymi zainteresowaniami a nawet praktyką.

Dla wielu absolwentów gimnazjum wybór szkoły średniej staje się bardzo prosty. Uczyć się pragną niewiele w szkole bezstresowej i przyjaznej ale z maturą.

Nowoczesny styl życia dla młodego pokolenia jest rozumiany jako życie bez stresu, obciążeń nadmierną nauką, dodatkowymi obciążeniami w zakresie rygorystycznego przestrzegania norm i przepisów obowiązujących w warsztatach szkolnych, specjalistycznych pracowniach, laboratoriach i zakładach pracy. Jest również prawdą i to, że szkoły zawodowe nie zawsze uczą tego, co nowe oraz przydatne w szybko zmieniającej się rzeczywistości naszego życia.

Zupełnie inaczej jest w „OPOLSKIM ELEKTRYCZNIAKU” !!!

Zespół Szkół Elektrycznych w sposób szczególny dba o przygotowanie zawodowe młodego pokolenia. Dysponujemy świetną kadrą pedagogiczną /z pracownikami naukowymi wyższych uczelni włącznie/ i bardzo dobrymi warunkami techno - dydaktycznymi do realizacji kształcenia obowiązujących przedmiotów ogólnokształcących oraz zawodowych. Do dyspozycji uczniów oraz nauczycieli są wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt szkolne gabinety przedmiotowe oraz Centrum Kształcenia Praktycznego, w którym uczniowie w „super warunkach” realizują zajęcia praktyczne.

Pełne wdrożenie „E-szkoły” umożliwiło włączenie najnowszej techniki cyfrowej w działalność dydaktyczno – wychowawczą szkoły i stały kontakt wychowawcy klasy, nauczycieli, pedagoga, psychologa, doradcy zawodowego i dyrekcji Szkoły bezpośrednio z uczniami oraz ich rodzicami. Świetnie realizujemy zajęcia wychowawczo – opiekuńcze w bardzo dobrze ułożonych relacjach z rodzicami i zakładami pracy. Z należytą starannością dbamy o sprawy socjalno - bytowe uczniów oraz organizację zajęć w szkole i praktyk zawodowych w ponad 120 zakładach pracy.

Uczniowie szkoły odnoszą wiele sukcesów w olimpiadach, turniejach i zawodach tak w Opolu, jak również w Polsce i Europie. Jest to możliwe dzięki bardzo dobrze zorganizowanym różnorodnym zajęciom pozalekcyjnym, które wybierają uczniowie pod kątem swoich zainteresowań . Wzorowo wykorzystujemy różne możliwości nawiązywania stałej współpracy z uczniami szkół europejskich /Niemcy, Czechy, Turcja, Francja/. Potrafimy realnie wspomagać uczniów organizując wiele różnorodnych dodatkowych zajęć specjalistycznych, wyjazdów oraz szkoleń. Fundusze UE pozwalają na efektywne przygotowania uczniów do egzaminów kwalifikacyjnych i potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz uzyskania dodatkowych uprawnień, zapewniających bezpieczną obsługę oraz eksploatację i naprawę urządzeń elektrycznych, elektronicznych i maszyn zasilanych napięciem do 1 kV.

NA NOWY ROK SZKOLNY 2015/2016 pragniemy zaproponować kształcenie w najlepszym na OPOLSZCZYŹNIE czteroletnim technikum i trzyletniej szkole zawodowej w atrakcyjnych oraz strategicznych zawodach. Cztery lata nauki w technikum, w tak przydatnych technicznych zawodach: mechatronik, informatyk, elektryk, elektronik i teleinformatyk przyniesie Wam jako uczniom, a w perspektywie absolwentom, znakomite możliwości do zaprezentowania swoich umiejętności oraz zainteresowań w środowisku uczniowskim w Polsce oraz w Europie, pewne zatrudnienie w dobrze funkcjonujących firmach, z zagwarantowaniem wysokich zarobków lub umożliwi podjęcie studiów wyższych w renomowanych wyższych uczelniach technicznych Opola, Polski lub Europy.

Proponujemy również kształcenie na poziomie 3 letniej szkoły zasadniczej w zawodzie elektryk i z możliwością realizowania praktyki zawodowej w Centrum Kształcenia Zawodowego lub w zakładach pracy, w tym również w zakładach rzemieślniczych.

Pełną wiedzę o możliwościach kształcenia oraz rekrutacji można uzyskać codziennie bezpośrednio w szkole oraz na stronie internetowej. Będziemy prezentować swój dorobek i możliwości kształcenia w trakcie TARGÓW EDUKACYJNYCH, które zaplanowano na 26 i 27 lutego 2015rw Centrum Wystawienniczo – Kongresowym w Opolu.

Okazją do poznania i sprawdzenia przez kandydatów oraz ich rodziców warunków nauki, wyposażenia i dorobku najlepszej na Opolszczyźnie Szkoły będą DNI OTWARTE, które zaplanowano na 20 marca /piątek/. Szkoła będzie również prezentowana w trakcie spotkań z uczniami i ich rodzicami, które będą organizowane w gimnazjach. W spotkaniach brać będzie udział dyrekcja szkoły, szkolny doradca zawodowy, pedagog, nauczyciele i uczniowie, którzy są absolwentami gimnazjum..

Wybór szkoły nie jest łatwy - słuchajcie dobrych rad swoich doświadczonych rodziców, dziadków, nauczycieli, koleżanek i kolegów, a nade wszystko szkolnych doradców zawodowych, pedagogów i psychologów, którzy z pewnością pomogą wam podjąć trafną decyzję.

Jestem przekonany, że wielu z Was, tegorocznych absolwentów gimnazjum zdecyduje się na kształcenie w „ZŁOTEJ SUPERSZKOLE” /nazwa NTO z 11.01.2013/, która nieprzerwanie jest „NASZĄ DUMĄ”, tych już ponad 24 tysięcy absolwentów, którzy tu zdobyli szlify podstaw do dorosłego i szczęśliwego życia z przydatnym i fachowym zawodem oraz wszystkicho becnych uczniów Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu.

WSZYSTKIM TEGOROCZNYM ABSOLWENTOM GIMNAZJUM, ŻYCZĘ WIELE RADOŚCI, ZNAKOMITYCH WYNIKÓW NA KWIETNIOWYCH KOŃCOWYCH EGZAMINACH, PIĄTEK I SZÓSTEK NA ŚWIADECTWIE ORAZ DOBREGO WYBORU „SZKOŁY MARZEŃ”, A TAKĄ MOŻE BYĆ „OPOLSKI ELEKTRYCZNIAK”, NIEUSTANNIE NAJLEPSZA SZKOŁA TECHNICZNA NA OPOLSZCZYŹNIE, ZNANA I CENIONA ZŁOTA SZKOŁA W POLSCE ORAZ W EUROPIE..

DO ZOBACZENIA W NASZEJ „SUPERSZKOLE” !!!

 

Dyrektor

Dariusz Dobrowolski

Klasy pierwsze 2015/2016

Publiczne Technikum Nr 5 (7 klas pierwszych)

Lp.
 
KLASA
ZAWÓD
PLANOWANE ROZSZERZENIA
KWALIFIKACJE
ZAWODOWE
PLANOWANE EGZAMINY
ZAWODOWE

1.

1A, 1F

 Technik mechatronik
 
matematyka
fizyka lub informatyka  
E.03. Montaż urządzeń i systemów mechatronicznych;
E.18. Eksploatacja urządzeń i systemów mechatronicznych;
E.19. Projektowanie i programowanie urządzeń i systemów mechatronicznych.
E.03. - pod koniec I semestru klasy III
E.18. - pod koniec II semestru klasy III
E.19. - pod koniec I semestru klasy IV

2.

1B

 Technik elektryk
matematyka
fizyka lub informatyka
E. 07. Montaż i konserwacja maszyn  urządzeń elektrycznych;
E.08. Montaż i konserwacja instalacji elektrycznych;
E.24. Eksploatacja maszyn, urządzeń i instalacji elektrycznych.
E.07. - pod koniec I semestru klasy III
E.08. - pod koniec II semestru klasy III
E.24. - pod koniec I semestru klasy IV  

3.

1C

 Technik teleinformatyk
matematyka
język angielski
E.15. Uruchamianie oraz utrzymanie terminali i przyłączy abonenckich;
E.13. Projektowanie lokalnych sieci komputerowych i administrowanie sieciami;
E.16. Montaż i eksploatacja sieci rozległych.
E.15. - pod koniec II semestru klasy II
E.13. - pod koniec II semestru klasy III
E.16. - pod koniec I semestru klasy IV

4.

1D, 1G

 Technik informatyk
matematyka
język angielski
E.12. Montaż i eksploatacja komputerów osobistych oraz urządzeń peryferyjnych;
E.13. Projektowanie lokalnych sieci komputerowych i administrowanie sieciami;
E.14. Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami.
E.12. - pod koniec II semestru klasy II
E.13. - pod koniec II semestru klasy III
E.14. - pod koniec I semestru klasy IV

5.

1E

 Technik elektronik
matematyka
fizyka lub informatyka
E.06. Wykonywanie instalacji urządzeń elektronicznych;
E.20. Eksploatacja urządzeń elektronicznych.
E.06. - pod koniec II semestru klasy III
E.20. - pod koniec I semestru klasy IV

 

Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 3 (1 klasa pierwsza)

 Lp.  KLASA
 ZAWÓD
KWALIFIKACJE ZAWODOWE
PLANOWANE EGZAMINY
ZAWODOWE

1.

1AZ

Elektryk

 
E.07. Montaż i konserwacja maszyn i urządzeń elektrycznych;
E.08. Montaż i konserwacja instalacji elektrycznych.
E.07. - pod koniec I semestru klasy III
E.08. - pod koniec II semestru klasy III

 

Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych nr II

 Lp.
 KLASA
 PLANOWANE ROZSZERZENIA
 UWAGI
 1.  2AL matematyka fizyka Dla absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej.

     

Terminarz rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych 2015

Terminarz rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
w roku szkolnym 2015/2016

1.

Składanie deklaracji przystąpienia do sprawdzianów uzdolnień kierunkowych i prób sprawności fizycznej dla kandydatów do szkół przeprowadzających sprawdzian uzdolnieńkierunkowych/próbę sprawności fizycznej.

Nie dotyczy Zespołu Szkół Elektrycznych w Opolu

od 2 marca 2015 r. 
do 16 marca 2015 r.

2.

Przeprowadzenie:

1) sprawdzianu uzdolnieńkierunkowych,
2) prób sprawności fizycznej dla kandydatów do szkół
sportowych i mistrzostwa sportowego lub oddziałów
sportowych w publicznych szkołach ogólnodostępnych.

Nie dotyczy Zespołu Szkół Elektrycznych w Opolu

od 23 marca 2015 r.
do 30 kwietnia 2015 r.

3.

Składanie wniosków przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego.

od 18 maja 2015 r.
do 3 czerwca 2015 r.
     do godz.15.00

4.

Możliwość zmiany decyzji kandydata o wyborze i przeniesieniu wniosku do innej szkoły.

od 8 czerwca 2015 r.
do 12 czerwca 2015 r.

5.

Składanie przez absolwentów gimnazjum kopii świadectwa ukończenia gimnazjum i kopii zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego i innych wymaganych dokumentów do wybranych szkół (potwierdzone za zgodność z oryginałem przez dyrektora gimnazjum lub osobę upoważnioną przez dyrektora gimnazjum).

od 26 czerwca 2015 r.
do 30 czerwca 2015 r. 
      do godz.12.00

6.

Szkolna komisja rekrutacyjna, podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i listę kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły, zawierającą imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz podaje najniższą liczbę punktów uprawniającądo przyjęcia.

1 lipca 2015 r. do godz. 12.00

7.

Kandydaci składają oświadczenie woli podjęcia nauki w danej szkole poprzez dostarczenie oryginałów świadectwa ukończenia gimnazjum, zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego i innych wymaganych dokumentów.

od 1 lipca 2015 r. od godz. 12.00
do 3 lipca 2015 r. do godz.15.00

8.

Szkolna komisja rekrutacyjna, podaje do publicznej wiadomości listę przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

6 lipca 2015 r. do godz. 12.00

9.

Postępowanie uzupełniające

od 6 lipca 2015 r.
do 31 sierpnia 2015 r

Zasady rekrutacji w roku szkolnym 2015/2016

ZASADY REKRUTACJI
DO SZKÓŁ WCHODZĄCYCH W SKŁAD
ZESPOŁU SZKÓŁ ELEKTRYCZNYCH
IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W OPOLU
W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

 

1. Rekrutacja obejmuje nabór do wszystkich oddziałów klas pierwszych.

2. Utworzone zostaną następujące klasy pierwsze:

a) Publiczne Technikum NR 5

  • KLASA 1A technik mechatronik
  • KLASA 1B technik elektryk
  • KLASA 1C technik teleinformatyk
  • KLASA 1D technik informatyk
  • KLASA 1E technik elektronik
  • KLASA 1F technik mechatronik
  • KLASA 1G technik informatyk

b) Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa NR 3

  • KLASA 1a (elektryk)

3. Limit miejsc w Publicznym Technikum nr 5 w klasach o zawodzie technik elektryk, technik teleinformatyk i technik elektronik wynosi 30. W klasach o zawodzie technik mechatronik i technik informatyk wynosi 32. W Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 3 limit miejsc wynosi 30.

4. Absolwent gimnazjum ubiegający się o przyjęcie do szkoły może uzyskać maksymalnie 200 punktów w tym:

  • 100 pkt. - liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w gimnazjum.
  • 100 pkt. - liczba punktów możliwa do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych   w statucie szkoły oraz osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego (zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu), wyrażone w skali procentowej dla zadań z zakresu:

  1. języka polskiego
  2. historii i wiedzy o społeczeństwie
  3. matematyki
  4. przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii
  5. języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym przeliczane są na punkty według zasady, iż z każdego zakresu można uzyskać maksymalnie 20 punktów, czyli 1% w każdym z zakresów odpowiada 0,2 pkt.

5. Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i 3 wybranych przez szkołę obowiązkowych zajęć edukacyjnych:

 

OCENA

 

JĘZYK POLSKI

 JĘZYK ANGIELSKI  lub JĘZYK NIEMIECKI

MEMATYKA lub FIZYKA

INFORMATYKA lub ZAJĘCIA TECHNICZNE 

celujący

21 punktów

18 punktów

bardzo dobry

18 punktów

16 punktów

dobry

14 punktów

12 punktów

dostateczny

10 punktów

8 punktów

dopuszczający

4 punktów

2 punktów

6. Za osiągnięcia umieszczone na świadectwie gimnazjalnym kandydat może uzyskać maksymalnie 25 punków podzielonych według następujących zasad:

1) ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem 6 punktów
2) udział w konkursach wymienionych w załączniku nr 1 i załączniku nr 2 do zarządzenia:

a) na szczeblu wojewódzkim 3 punkty
b) na szczeblu ponadwojewódzkim 5 punktów

3) osiągnięcia sportowe lub artystyczne:

a) na szczeblu powiatowym (miejsca od I do III) 1 punkt
b) na szczeblu wojewódzkim (miejsca od I do III) 2 punkty
c) na szczeblu ponadwojewódzkim (miejsca od I do VI) 3 punkty


punktacja dotycząca pkt 2) i 3) nie może przekroczyć 14 punktów.

7. Za dodatkowe osiągnięcia takie jak:

1) wzorowa ocena zachowania 1 punkt
2) udział w zajęciach kulturalno – artystycznych 1 punkt
3) uznana praca w samorządzie szkolnym 1 punkt
4) stała udokumentowana działalność w formie wolontariatu 2 punkty

8. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:

  • wielodzietność rodziny kandydata,
  • niepełnosprawność kandydata,
  • niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
  • niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
  • niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
  • samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
  • objęcie kandydata pieczą zastępczą,

9. Laureaci i finaliści przedmiotowych olimpiad ogólnopolskich przyjmowani będą niezależnie od kryteriów.

10. Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu ponadwojewódzkim i wojewódzkim przyjmowani będą niezależnie od kryteriów.

11. O przyjęciu do danego oddziału technikum decydować będzie liczba punktów i limit miejsc w klasach według punktowego rankingu komputerowego.

12. Do szkoły zasadniczej przyjęci będą wszyscy kandydaci z najwyższą liczbą punktów do wyczerpania limitu miejsc.

13. Absolwentom gimnazjum, którzy nie zakwalifikowali się do wybranej szkoły lub klasy, komisja rekrutacyjna może zaproponować naukę w innej klasie lub szkole wchodzącej w skład Zespołu Szkół.

14. Tryb odwoławczy

a) Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych Zespołu Szkół Elektrycznych im. T. Kościuszki w Opolu w przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Zespołu Szkół, który wyznacza również jej przewodniczącego. Komisja podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, a następnie przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

b) W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

c) Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

d) Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

e) Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

f) Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.

g) Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.

Test

 

Na karcie Wstawianie znajdują się galerie zawierające elementy, które zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do ogólnego wyglądu dokumentu.  Z tych galerii można wstawiać tabele, nagłówki, stopki, listy, strony tytułowe i inne bloki konstrukcyjne dokumentu.  Tworzone obrazy, wykresy lub diagramy również są dopasowywane do bieżącego wyglądu dokumentu.  Formatowanie zaznaczonego tekstu w treści dokumentu można łatwo zmienić, wybierając wygląd zaznaczonego tekstu z galerii szybkich stylów na karcie Narzędzia główne. Można także sformatować tekst bezpośrednio, używając innych formantów na karcie Narzędzia główne.

Większość formantów umożliwia zastosowanie wyglądu z bieżącego motywu lub bezpośrednio określonego formatu.  Aby zmienić ogólny wygląd dokumentu, wybierz nowe elementy motywu na karcie Układ strony.  Do zmieniania wyglądu elementów dostępnych w galerii szybkich stylów służy polecenie Zmień bieżący zestaw szybkich stylów.  Galeria motywów i galeria szybkich stylów oferują polecenia resetowania, dzięki którym zawsze można przywrócić oryginalny wygląd dokumentu określony w bieżącym szablonie.  Na karcie Wstawianie znajdują się galerie zawierające elementy, które zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do ogólnego wyglądu dokumentu.

Z tych galerii można wstawiać tabele, nagłówki, stopki, listy, strony tytułowe i inne bloki konstrukcyjne dokumentu.  Tworzone obrazy, wykresy lub diagramy również są dopasowywane do bieżącego wyglądu dokumentu.  Formatowanie zaznaczonego tekstu w treści dokumentu można łatwo zmienić, wybierając wygląd zaznaczonego tekstu z galerii szybkich stylów na karcie Narzędzia główne. Można także sformatować tekst bezpośrednio, używając innych formantów na karcie Narzędzia główne. Większość formantów umożliwia zastosowanie wyglądu z bieżącego motywu lub bezpośrednio określonego formatu.

Aby zmienić ogólny wygląd dokumentu, wybierz nowe elementy motywu na karcie Układ strony.  Do zmieniania wyglądu elementów dostępnych w galerii szybkich stylów służy polecenie Zmień bieżący zestaw szybkich stylów.  Galeria motywów i galeria szybkich stylów oferują polecenia resetowania, dzięki którym zawsze można przywrócić oryginalny wygląd dokumentu określony w bieżącym szablonie.  Na karcie Wstawianie znajdują się galerie zawierające elementy, które zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do ogólnego wyglądu dokumentu.  Z tych galerii można wstawiać tabele, nagłówki, stopki, listy, strony tytułowe i inne bloki konstrukcyjne dokumentu.

Tworzone obrazy, wykresy lub diagramy również są dopasowywane do bieżącego wyglądu dokumentu.  Formatowanie zaznaczonego tekstu w treści dokumentu można łatwo zmienić, wybierając wygląd zaznaczonego tekstu z galerii szybkich stylów na karcie Narzędzia główne. Można także sformatować tekst bezpośrednio, używając innych formantów na karcie Narzędzia główne. Większość formantów umożliwia zastosowanie wyglądu z bieżącego motywu lub bezpośrednio określonego formatu.  Aby zmienić ogólny wygląd dokumentu, wybierz nowe elementy motywu na karcie Układ strony.

 

Egzamin maturalny – 2016 rok

  • Podstawą przeprowadzania egzaminu maturalnego będą wymagania ustalone w podstawie programowej kształcenia ogólnego, podczas gdy obecnie taką podstawą są standardy wymagań określone w odrębnych przepisach.
  • Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język polski, matematyka, język obcy nowożytny.
  • Lista przedmiotów dodatkowych będzie obejmowała wszystkie przedmioty ujęte w podstawie programowej na IV etapie edukacyjnym w zakresie rozszerzonym, tj.: biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia sztuki, historia muzyki, informatyka, język polski, języki obce nowożytne, język łaciński i kultura antyczna, języki mniejszości narodowych i języki mniejszości etycznych, matematyka, wiedza o społeczeństwie.
  • W części pisemnej egzamin z przedmiotów obowiązkowych będzie zdawany na poziomie podstawowym, z przedmiotów dodatkowych wyłącznie na poziomie rozszerzonym, a w przypadku języków obcych nowożytnych na poziomie rozszerzonym. Dla części ustnej egzaminu maturalnego nie określa się poziomu.
  • Każdy zdający będzie miał obowiązek przystąpić do jednego przedmiotu dodatkowego w części pisemnej, bez wymaganego progu zdawalności.
  • Wybór przedmiotu dodatkowego nie jest zależny od przedmiotów, których maturzysta uczył się w zakresie rozszerzonym. Zdający będzie również miał prawo przystąpić do pięciu kolejnych przedmiotów dodatkowych, zatem w sumie może przystąpić do sześciu wybranych przedmiotów dodatkowych.
  • Zdający otrzyma świadectwo dojrzałości, jeśli uzyska co najmniej 30 proc. możliwych do uzyskania punktów z każdego przedmiotu obowiązkowego zdawanego w części ustnej i w części pisemnej oraz przystąpi do co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego.
  • Wyniki egzaminu maturalnego w części ustnej będą wyrażone w procentach, w części pisemnej - w procentach i na skali centylowej. Dzięki wprowadzeniu wyników na skali centylowej zdający będą mogli - jak już ma to miejsce w egzaminie gimnazjalnym - porównać swoje osiągnięcia egzaminacyjne z wynikami innych uczniów, ponieważ wynik na skali centylowej powie im, jaki odsetek zdających uzyskał taki sam lub niższy wynik z danego przedmiotu.
  • W istotny sposób zmieni się część ustna egzaminu maturalnego z języka polskiego. Prezentacja, dotychczasowa forma przeprowadzania tego egzaminu, w 2016 r. będzie zastąpiona egzaminem sprawdzającym umiejętność tworzenia wypowiedzi na określony temat inspirowanej tekstem kultury: tekstem literackim, tekstem o języku lub tekstem ikonicznym. Tworzenie wypowiedzi jest jedną z kluczowych umiejętności, którą zgodnie z nową podstawą programową uczeń powinien opanować w trakcie edukacji szkolnej.
  • Maturzysta będzie losował zadanie egzaminacyjne składające się z tekstu kultury oraz polecenia odnoszącego się do tego tekstu. Będzie miał maksymalnie 15 minut na przygotowanie odpowiedzi. Egzamin będzie trwa 15 minut i będzie składał się z dwóch części: wypowiedzi monologowej maturzysty, która trwa około 10 minut oraz rozmowy zdającego z zespołem, która trwa około 5 minut. Wypowiedź będzie oceniana według kryteriów holistycznych. Nowa forma części ustnej egzaminu ustnego kładzie nacisk na spontaniczność wypowiedzi, która jest kluczową cechą komunikacji.
  • Część pisemna egzaminu z przedmiotów obowiązkowych będzie trwała 170 minut, z wyjątkiem części pisemnej egzaminu z języka obcego, który będzie trwał 120 minut.
  • Część pisemna egzaminu z przedmiotów dodatkowych będzie trwała 180 minut, z wyjątkiem części pisemnej z informatyki - 210 minut.
  • W przypadku języka obcego nowożytnego zdawanego jako przedmiot dodatkowy, egzamin w części pisemnej na poziomie rozszerzonym będzie trwał 150 minut.

Przykładowe pytania i zadania, jakie mogą pojawić się na egzaminie maturalnym  w 2016 r., są opublikowane wraz z rozwiązaniami w informatorach z poszczególnych przedmiotów i znajdują się na stronie internetowej OKE we Wrocławiu. /www.oke.wroc.pl/ w zakładce: Egzamin maturalny – Informatory.