Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony internetowej elektryk.opole.pl

Zespół Szkół Elektrycznych w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: elektryk.opole.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2015-10-11

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-15

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest częściowo zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-16.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:

  • część z opublikowanych zdjęć, grafik i wykresów nie posiada opisu alternatywnego,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
  • część dokumentów publikowane jest w formatach uniemożliwiających odczyt ekranowy

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Piotr Dworaczyk.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 77 454 45 24

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Budowanie kariery zawodowej uczniów szkół zawodowych w Opolu - 2 edycja

logo projekty unijne

Tytuł projektu Budowanie kariery zawodowej uczniów
szkół zawodowych w Opolu - 2 edycja.
Numer umowy o dofinansowanie RPOP.09.02.01-16-0004/19-00
Data podpisania umowy o dofinansowanie 28 lipca 2020r.
Fundusz Europejski Fundusz Społeczny
Program RPO WO 2014-2020
Beneficjent Miasto Opole
Realizator projektu Zespół Placówek Oświatowych w Opolu
Wartość projektu ogółem 4 240 252,40 PLN
Wartość dofinansowania 3 604 214,54 PLN
Okres realizacji projektu Od 01.06.2020 do 30.06.2023

Projekt zakłada realizację wsparcia dla uczniów szkół zawodowych z Miasta Opola w zakresie wyposażenia uczniów szkół w dodatkowe kompetencje zawodowe, umiejętności uniwersalne oraz kwalifikacje zawodowe niezbędne na rynku pracy z uwzględnieniem listy zawodów deficytowych.
Projekt skierowany jest do uczniów techników i uczniów szkół branżowych I i II stopnia tj. dla grupy 428 uczniów z 7 szkół zawodowych MO tj:

  • Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Gzowskiego,
  • Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Gen. Stefana Roweckiego „Grota”,
  • Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki,
  • Zespołu Szkół Mechanicznych,
  • Zespołu Szkół Budowlanych im. Papieża Jana Pawła II,
  • Zespołu Szkół Zawodowych nr 4 im. Bronisława Koraszewskiego,
  • Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica.

Wsparciem projektu zostanie również objęte Centrum Kształcenia Zawodowego (CKZ). Projekt obowiązkowo zakłada, że co najmniej 85% wszystkich uczestników kwalifikujących się do objęcia wsparciem stanowią uczniowie, którzy wezmą udział w stażach uczniowskich u pracodawców lub przedsiębiorców, z którymi wnioskodawca współpracował już w trakcierealizacji projektów w latach 2007-2015.

Uczniowie szkół zawodowych wezmą udział w zajęciach rozwijających i podnoszącychkompetencje zawodowe i umiejętności przydatne na rynku pracy tj. w kursach zawodowych oraz zajęciach szkolnych w ramach kół. Zadania projektu będą uwzględniać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów. Część uczniów, poza udziałem w stażach uczniowskich weźmie udział w zajęciach rozwijających kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne.
W celu odzwierciedlenia rzeczywistych warunków pracy dla wskazanych zawodów zostaną utworzone/doposażone pracownie dydaktyczne w szkołach zawodowych.

Wsparciem zostaną również objęci nauczyciele prowadzący kształcenie zawodowe. Dla nauczycieli zaplanowano udział w stażach zawodowych lub kursach zawodowych i/lub studiach podyplomowych w zakresie podnoszenia kwalifikacji i umiejętności zawodowych. Projekt będzie realizowany przez Zespół Placówek Oświatowych w Opolu, którego statutowym celem jest m.in zapewnienie wysokiego poziomu i jakości kształcenia praktycznego oraz podnoszenie poziomu i jakości kształcenia zawodowego w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe.

Załączniki:

budowanie kariery zawodowej uczniow 2 stopka1

budowanie kariery zawodowej uczniow 2 stopka2

Informacje o rekrutacji na rok szkolny 2021/2022

Dziękujemy za zainteresowanie naborem do naszej szkoły. Zapraszamy do zapoznania się z gazetką o naszej szkole!

Zasady rekrutacji

Pobierz - zasady rekrutacji

Terminarz rekrutacji

Pobierz - terminarz rekrutacji

Wnioski do pobrania

Klasy pierwsze planowane na rok szkolny 2021/2022

Planowane klasy pierwsze - Publiczne Technikum Nr 5

Lp. KLASA ZAWÓD PRZEDMIOT
W ZAKRESIE
ROZSZERZONYM
KWALIFIKACJE ZAWODOWE
1. 1A Technik
mechatronik
matematyka ELM.03. Montaż, uruchamianie i konserwacja
urządzeń i systemów mechatronicznych
ELM.06. Eksploatacja i programowanie urządzeń
i systemów mechatronicznych
2. 1B Technik
automatyk
matematyka

ELM.01. Montaż, uruchamianie i obsługiwanie układów
automatyki przemysłowej

ELM.04. Eksploatacja układów automatyki przemysłowej

3. 1C
(dwuzawodowa)
Technik
elektryk
matematyka ELE.02. Montaż, uruchamianie i konserwacja instalacji, maszyn
i urządzeń elektrycznych
ELE.05. Eksploatacja maszyn, urządzeń i instalacji
elektrycznych
Technik
teleinformatyk
matematyka INF.07. Montaż i konfiguracja lokalnych sieci komputerowych
oraz administrowanie systemami operacyjnymi
INF.08. Eksploatacja i konfiguracja oraz administrowanie
sieciami rozległymi
4. 1D Technik
informatyk
matematyka INF.02. Administracja i eksploatacja systemów
komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci
komputerowych
INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami
i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych

 

5. 1E Technik
informatyk

matematyka

 

 Planowane klasy pierwsze - Szkoła Branżowa I stopnia Nr 3

Lp. KLASA ZAWÓD KWALIFIKACJE ZAWODOWE
1. 1a Elektryk ELE.02. Montaż, uruchamianie i konserwacja instalacji, maszyn
i urządzeń elektrycznych
2. 1b Automatyk ELM.01. Montaż, uruchamianie i obsługiwanie układów
automatyki przemysłowej

Opolska Liga Robotów

Zostań mistrzem, wygraj ligę

robot olrZapraszamy serdecznie wszystkich fanów i miłośników robotyki na cykl zawodów w ramach Opolskiej Ligi Robotów.

Spróbuj swoich sił w LEGO SUMO, LEGO Line Follower, LEGO Way Finder oraz konkurencjach niespodziankach.

Dobra zabawa gwarantowana :)
Organizatorzy Opolskiej Ligi Robotów

Biblioteka szkolna

 

Nauczyciele – bibliotekarze:

mgr Lidia Ornatowska-Bednarz

mgr Danuta Łągiewka

pokój nr 7  (parter)

 biblioteka szkolna

 

Poniedziałek

8.00 - 14.00

Wtorek

8.00 - 15.00

Środa

8.00 - 15.00

Czwartek

8.00 - 15.00

Piątek

8.00 - 15.00

 

REGULAMIN KORZYSTANIA Z BIBLIOTEKI

Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu

PRAWO KORZYSTANIA ZE ZBIORÓW BIBLIOTEKI POSIADAJĄ:

  1. Nauczyciele, uczniowie oraz pracownicy szkoły.
  2. Rodzice uczniów.

ZASADY KORZYSTANIA ZE ZBIORÓW


W WYPOŻYCZALNI:

  1. Czytelnik może wypożyczyć do 5 tytułów jednorazowo lub więcej - po uzgodnieniu z nauczycielem-bibliotekarzem.
  2. Uczniowie klas maturalnych mogą wypożyczyć do 10 tytułów jednorazowo.
  3. Czytelnik może otrzymać prolongatę wypożyczenia na 1 miesiąc, pod warunkiem braku zapotrzebowania na daną pozycję przez innych czytelników.
  4. Czytelnik może prosić o zarezerwowanie potrzebnej mu książki.
  5. Wypożyczone książki należy chronić, przed zniszczeniem i zgubieniem.
  6. Wypożyczone książki muszą zostać zwrócone do biblioteki 2 tygodnie przed końcem roku szkolnego.
  1. Uczeń ma możliwość wypożyczenia książek na okres ferii zimowych i letnich (wakacje).
  2. Wypożyczanie książek na okres ferii zimowych odbywa się na ogólnych zasadach dotyczących wypożyczeń zawartych w niniejszym regulaminie i nie jest regulowane odrębnymi przepisami.
  3. Wypożyczanie książek na okres wakacji wymaga spełnienia dodatkowych warunków:
    1. zwrócenia w terminie wszystkich wcześniej wypożyczonych materiałów do biblioteki szkolnej;
    2. promocji do następnej klasy, a w przypadku braku promocji możliwe jest wypożyczenie wyłącznie podręczników niezbędnych do przygotowania się do egzaminu poprawkowego;
    3. kontynuacji nauki w szkole wchodzącej w skład Zespołu Szkół Elektrycznych w Opolu.
  4. Możliwość wypożyczenia książek na okres wakacji mają wszyscy uczniowie z wyjątkiem klas programowo najwyższych.
  5. Absolwentom i uczniom zmieniającym placówkę, książek na okres wakacji nie wypożycza się.
  6. Absolwenci i uczniowie opuszczający szkołę rozliczają się z biblioteką, otrzymując kartę obiegową.
  7. Książki na wakacje są wypożyczane w ostatnim tygodniu roku szkolnego, po zakończeniu klasyfikacji.
  8. Termin zwrotu wypożyczonych na wakacje książek upływa w pierwszym tygodniu września. Niezwrócenie książek w tym terminie skutkuje brakiem możliwości kolejnych wypożyczeń  w nowym roku szkolnym do czasu uregulowania zaległości w bibliotece.
  9. W przypadku zniszczenia lub zgubienia książki wypożyczonej na okres wakacji obowiązują ogólne zasady zawarte w regulaminie biblioteki.

W CZYTELNI:

  1. Na terenie czytelni można korzystać z następujących zbiorów: znajdujących się w czytelni książek i czasopism, książek z księgozbioru głównego, z materiałów własnych.
  2. Wydawnictwa otrzymane do pracy na miejscu należy przed opuszczeniem czytelni zwrócić nauczycielowi bibliotekarzowi.
  3. Zbiorów znajdujących się w czytelni nie wypożycza się do domu; poza obręb czytelni można je wynieść za zgodą nauczyciela bibliotekarza po okazaniu legitymacji lub innego dokumentu.
  4. W czytelni obowiązuje cisza.
  5. W czytelni nie wolno spożywać posiłków.
  6. Na terenie czytelni nie wolno korzystać z telefonów komórkowych.

KONSEKWENCJE NIEDOTRZYMANIA TERMINÓW ZWROTU LUB ZAGUBIENIA KSIĄŻKI

  1. W przypadku niedotrzymania regulaminowego terminu zwrotu książki przez czytelnika następuje wstrzymanie wypożyczeń.
  2. W przypadku zgubienia lub zniszczenia książki czytelnik zobowiązany jest do:
    1. odkupienia tego samego tytułu w przeciągu dwóch miesięcy (w przypadku niemożliwości nabycia identycznego dzieła lub jego nowego wydania czytelnik odkupuje inną książkę wskazaną przez nauczyciela bibliotekarza);                                                                                       
    2. w każdym przypadku zagubienia książki wstrzymuje się czytelnikowi dalsze korzystanie ze zbiorów aż do uregulowania spowodowanych strat.
  1. Likwidacja konta czytelnika może nastąpić po uzyskaniu na karcie obiegowej pieczątki stwierdzającej uregulowanie zobowiązań wobec biblioteki.

REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STANOWISK KOMPUTEROWYCH W CZYTELNI

  1. Z komputerów mogą korzystać nieodpłatnie wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły w godzinach pracy biblioteki szkolnej.
  2. Korzystający z biblioteki zobowiązani są do zachowania ładu i porządku przy stanowiskach.
  3. Przy stanowiskach nie wolnospożywać posiłków.
  4. Uczeń może korzystać ze stanowiska komputerowego najwyżej 1 godz. lekcyjną. Nauczyciel dyżurujący może zezwolić uczniowi na dłuższe korzystanie z komputera.
  5. Jeżeli czytelnik opuści stanowisko bez zgłoszenia nauczycielowi, zostanie ono udostępnione innemu użytkownikowi bez zabezpieczenia wyszukanych wcześniej danych.
  6. Korzystać można tylko z zainstalowanych programów.
  7. Wszelkie uszkodzenia lub nieprawidłowości w pracy komputerów należy zgłaszać natychmiast nauczycielowi - bibliotekarzowi. Nie zgłoszonymi uszkodzeniami obciążony będzie uczeń.
  8. Uczniom zabrania się :
  9. samowolnego uruchamiania komputerów;
  10. przyłączania i odłączania sprzętu (myszek, klawiatury);
  11. dotykania okablowania;
  12. dokonywania jakichkolwiek napraw, rekonfiguracji sprzętu.
  13. Internet służy jedynie do celów naukowych. Ściągane pliki są kontrolowane.
  14. Po zakończeniu pracy należy uporządkować swoje stanowisko.
  15. Wybrane strony można wydrukować po uzgodnieniu z nauczycielem dyżurującym.
  16. Za naruszenia regulaminu nakładane będą kary.

Postanowienia końcowe

W kwestiach niewymienionych w niniejszym regulaminie stosuje się przepisy Statutu placówki oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

Regulamin obowiązuje od 4 grudnia 2017 r.

Ubezpieczenie uczniów 2020

Pobierz i sprawdź ofertę >>

Jak dokonać opłaty?

Termin wpłat został przedłużony do 26 października 2020 roku, po tym terminie lista ubezpieczonych  zostanie  zamknięta.  

Informacje odnośnie wpłat - opcja 12-miesięczna

Informacje odnośnie wpłat - klasy maturalne

Dla zdarzeń w okresie 1.09.2020 - 31.08.2021 roku funkcjonuje nr polisy: EDU-A/P 081116 (składka 50 zł),

Dla zdarzeń w okresie 1.09.2020 - 31.08.2021 roku funkcjonuje nr polisy: EDU-A/P 081119 (składka 65 zł),

Dla zdarzeń w okresie 1.09.2020 - 31.08.2021 roku funkcjonuje nr polisy: EDU-A/P 081123 (składka 100 zł) ,

Dla zdarzeń w okresie 1.09.2020 - 30.09.2021 roku funkcjonuje nr polisy : EDU- A/P 081125 ( składka 70,50 zł) umowa 13-miesięczna dla klas maturalnych

Informacje dotyczące ubezpieczenia i zgłaszania wypadku

W razie zdarzenia proszę o wydrukowane i wypełnienie kompletnie druku do roszczenia oraz dołączyć dokumentacje medyczną.

Następnie proszę przesyłać w formie skanów dokumenty na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny
Tomasz Sikora - opiekun szkoły
502071501
lub
email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 

EGZAMIN ZAWODOWY 2020

O czym należy pamiętać podczas egzaminów

Harmonogramu przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie
Formuła 2012

Formuła 2017

Komunikaty dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 maja 2020r. w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający w części pisemnej i praktycznej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w sesji czerwiec-lipiec 2020 r.

Część pisemna
Część praktyczna

Informacje dotyczące egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

WYKAZ ZDAJACYCH EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIGFIKACJE W ZAWODZIE

Podstawa 2012  - kwalifikacje  E07, E08, E13, E14, E16, E18, E19, E20, E24

Egzamin pisemny

Egzamin praktyczny 

Podstawa 2017 - kwalifikacje  EE02, EE03, EE05, EE08, EE10

Wszelkie informacje dotyczące egzaminów dostępne są także na indywidualnych kontach uczniów w Systemie Informatycznej Obsługi Egzaminów Potwierdzających Kwalifikacje  w Zawodzie pod adresem https://wroclaw.epkz.cke.edu.pl

Szkoła branżowa - egzamin pisemny oraz praktyczny

Technikum - egzamin pisemny oraz praktyczny

Egzamin zawodowy 2020 - procedura sanitarna

 

Wnioski do pobrania 2020

 

Technikum nr 5
pobierz wniosek

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3  - automatyk
pobierz wniosek

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 - elektryk
pobierz wniosek

Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe
pobierz wniosek

Klasy pierwsze 2020

Publiczne Technikum Nr 5

 

 Lp.

 KLASA

 ZAWÓD

 PLANOWANE ROZSZERZENIA

1.

1A

Technik mechatronik

 

1. matematyka

2. fizyka*

2.

1B

Technik automatyk

1. matematyka

2. fizyka*

3.

1C

(dwuzawodowa)

 

 

Technik elektryk

1. matematyka

2. fizyka*

Technik

teleinformatyk

1. matematyka

2. język angielski*

4.

1D

 

Technik informatyk

1. matematyka

2. informatyka*

5.

1E

Technik informatyk

1. matematyka

2. język angielski*

* drugi przedmiot rozszerzony w przypadku zgody Organu Prowadzącego

 Szkoła Branżowa I stopnia Nr 3

 Lp.

 KLASA

 ZAWÓD

1.

1a

Elektryk

2.

1b

Automatyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Terminarz rekrutacji 2020

Na podstawie  § 11b ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn. zm.) ogłasza się

Terminy postępowania rekrutacyjnego, A TAKŻE TERMINY SKŁADANIA DOKUMENTÓW do KLAS pIerwszych i szkół Ponadpodstawowych i klas wstępnych szkół Ponadpodstawowych, o których mowa w  art. 25 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe, z wyjątkiem szkół policealnych, BRAnżowych szkół II stopnia oraz liceów ogólnokształcących dla dorosłych  NA ROK SZKOLNY 2020/2021

Lp.

Rodzaj czynności

Termin
w postępowaniu rekrutacyjnym

1

2

3

1

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz
z dokumentami z wyłączeniem szkół i oddziałów dwujęzycznych i oddziałów międzynarodowych, oddziałów przygotowania wojskowego, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji oraz szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe

od 15 czerwca 2020 r.

do 10 lipca 2020 r.

do godz. 15.00

2

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej
o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.

od 26 czerwca 2020 r.

do 10 lipca 2020 r. do godz. 15.00

3

Złożenie wraz z dokumentami wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego, oddziału międzynarodowego, oddziału przygotowania wojskowego w szkole ponadpodstawowej, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji oraz do szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe w szkołach ponadpodstawowych.

od 15 czerwca 2020 r. do 22 czerwca 2020 r. do godz. 15.00

4.

Podanie do publicznej wiadomości przez dyrektora szkoły, o której mowa w pkt 3, terminu przeprowadzenia sprawdzianu lub prób sprawności, o których mowa w  pkt 5-7.

do  12 czerwca 2020 r.

5

Przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych*

od 23 czerwca 2020 r. do 7 lipca  2020 r.;

II termin[1] do 30 lipca 2020 r.

6

Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej*

od 23 czerwca 2020 r. do 7 lipca  2020 r.;

II termin1 do 30 lipca 2020 r.

7

Przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji językowych,*
Przeprowadzenie sprawdzianu predyspozycji  językowych (klasy wstępne)*

od 23 czerwca 2020 r. do 7 lipca  2020 r.;

II termin1 do 30 lipca 2020 r.

8

Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu uzdolnień kierunkowych

I termin do 9  lipca  2020 r.;

II termin do 31 lipca 2020 r.;

9

Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej,

I termin do 9  lipca  2020 r.;

II termin do 31 lipca 2020 r.;

10

Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji językowych, sprawdzianu predyspozycji  językowych (klasa wstępna).

I termin do 9  lipca  2020 r.;

II termin do 31 lipca 2020 r.;

11

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz zmiana przez  kandydata wniosku o przyjęcie, w tym zamiana szkół do których kandyduje

od 31 lipca do  4 sierpnia 2020 r. do godz. 15.00

12

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.

do 4 sierpnia 2020 r.

13

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach

do 11 sierpnia 2020 r.

14

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

12 sierpnia  2020 r.

15

Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie

od 15 czerwca 2020 r.
do 14 sierpnia 2020 r. 

16

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem**.

od 13 sierpnia  do 18 sierpnia 2020 r. do godz. 15.00

17

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

19 sierpnia 2020 r.
- do godz. 14.00

18

Poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole

19 sierpnia 2020 r.

19

Opublikowanie przez właściwego Kuratora oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych

do 20  sierpnia 2020 r.

20

Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.

do 22  sierpnia  2020 r.

21

Sporządzenie przez komisje rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia.

do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia

22

Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

do 3 dni od dnia otrzymania uzasadniania odmowy przyjęcia

23

Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły

Dodatkowe informacje:

  1. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki zgodnie z przepisy § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 z póżn.zm.) mogą być procedowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  2. Przepisy § 11b ww. rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19  umożliwiają w okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zapoznanie się rodziców i uczniów z wynikami postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów (zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych) podanymi do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek.

 

[1] Dyrektor szkoły może wyznaczy II termin dla kandydatów, którzy z przyczyn niezależnych od nich nie mogli przystąpić do sprawdzianu lub prób sprawności w pierwszym terminie, nie później jednak niż w terminie poprzedzającym podanie do wiadomości list wyników, o których mowa w pkt 8-10 .

* Dyrektor szkoły określa szczegółowy termin sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, sprawdzianu kompetencji językowych, sprawdzianu predyspozycji językowych oraz prób sprawności fizycznej.

** W przypadku braku możliwości przedłożenia odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni informuje o tym dyrektora szkoły
w terminie do 18 sierpnia 2020 r. do godz. 15.00, wskazując na przyczynę niedotrzymania terminu. Informację składa się w postaci papierowej lub elektronicznej. Zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której uczeń został przyjęty, nie później niż do dnia 25 września 2020