W ELEKTRYCZNIAKU SĄ HUMANIŚCI!

pioro pisanie

Sześciu uczniów Publicznego Technikum nr 5 zakwalifikowało się do II stopnia zawodów - okręgowych – XLVI Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.

Uczniowie klasy 2DT i 3AT pod opieką Małgorzaty Jaworskiej – Suwały pisali w ramach etapu szkolnego OLiJP prace pisemne dotyczące literatury i wiedzy o teatrze:

  • Marek Koj (2DT) - Poezja w języku łacińskim w dawnej Polsce;
  • Mikołaj Chmielak (2DT) - Człowiek w pułapce - sytuacja bohatera w polskim dramacie współczesnym;
  • Adrian Heda (3AT) - Pociąg jako symbol (w literaturze polskiej XIX i XX w.);
  • Michał Jaroszczuk (3AT) - Teatr publiczny w Polsce – historia i współczesność (temat z wiedzy o teatrze) ;
  • Błażej Mrzygłód (3AT) - Obraz kobiet w twórczości Cypriana Norwida;
  • Marcin Zalewski (3AT) - Pociąg jako symbol (w literaturze polskiej XIX i XX w.).

Praca pisemna na etapie zawodów szkolnych musiała mieć formę rozprawki. Autorzy pracy sami dokonywali wyboru - w obszarze wybranego tematu - zagadnień, na które położą szczególny nacisk. Musieli wykazać się również umiejętnością wykorzystywania cytatów dla uzasadnienia interpretacji tekstów literackich.

Przyszli technicy są dumni, że udało im się zakwalifikować do dalszego etapu Olimpiady Literatury i Języka Polskiego mimo surowych kryteriów (45 punktów na 60 możliwych do uzyskania). Uczniowie klasy drugiej omawiają na dwóch lekcjach tygodniowo romantyzm, klasa trzecia pozytywizm. Udało im się osiągnąć sukces, choć język polski w szkole technicznej przewiduje jedynie poziom podstawowy. Swoje pasje rozwijają od pierwszej klasy na zajęciach dodatkowych.

Marek Koj, drugoklasista, który kilka miesięcy poświęcił na tropienie poezji łacińskiej w dawnej Polsce skomentował wynik swój i kolegów: „Wszyscy jesteśmy w zawodach okręgowych? Mamy zdolnych uczniów w Elektryczniaku”.