Podsumowanie projektu Szkoła Kluczowych Kompetencji Edycja 2

Podsumowanie projektu Szkoła Kluczowych Kompetencji Edycja 2

5 grudnia 2013 roku w auli Dolnośląskiej Szkoły Wyższej odbyło się uroczyste podsumowanie projektu Szkoła Kluczowych Kompetencji Edycja 2. Naszą szkołę reprezentowali: dyrektor Dariusz Dobrowolski, były dyrektor szkoły Władysław Opoka, koordynator projektu Kazimierz Król, nauczyciele, którzy realizowali autorskie programy: Lidia Gargul (przedsiębiorczość), Maria Kozielska (matematyka),  Tomasz Śniegur (język angielski) oraz uczniowie klasy 4ft Michael Dziony oraz Rafał Świtala.

Konferencję podsumowującą projekt uroczyście rozpoczął rektor Dolnośląskiej Szkoły Wyższej prof. dr hab. Robert Kwaśnica, który serdecznie podziękował zebranym gościom oraz przybliżył idee towarzyszące projektowi. Następnie głos zabrał dr Piotr Mikiewicz (koordynator projektu ze strony DSW), który ocenił pozytywne efekty oddziaływania elementów projektu na ucznia jako przyszłego pracownika, a nawet pracodawcy. Jako kolejny, głos zabrał Pan Władysław Opoka, który przedstawił realizację projektu z perspektywy Elektryczniaka oraz wyjaśnił, dlaczego tak warto być aktywnym uczestnikiem programów rozwojowych.

Nie mogło również zabraknąć naszych uczniów wpieranych przez Pana Kazimierza Króla. Michael z Rafałem podczas swojej multimedialnej prezentacji przybliżyli jedno z działań, które zostało zrealizowane w ramach projektu. Mowa oczywiście o Przedsiębiorstwie Symulacyjnym, które było grą internetową, w której uczniowie wykorzystując swoją wiedzę z dziedziny ekonomii zakładali, prowadzili oraz rozwijali firmę produkującą telefony komórkowe. Przypomnieć należy, że nasi uczniowie nie mieli sobie równych i zwyciężyli w Lublinie w rozgrywkach ogólnokrajowych.

Kolejni  prelegenci przypomnieli i omówili pozostałe działania w ramach projektu. Dlatego też wysłuchaliśmy prezentacji dotyczących Kół Naukowych, Wakacyjnych Obozów Naukowych, Studium Kompetentnych Liderów czy Konkursu Grantów, w ramach których szkoły uczestniczące w projekcie otrzymały pomoce naukowe. Nie zapominajmy, że po raz kolejny Elektryk pokazał się z najlepszej strony, ponieważ  zajęliśmy pierwsze miejsce co zostało  na konferencji zauważone i docenione.  Na koniec zostały omówione wyniki ewaluacji projektu i na podstawie wykresów oraz liczb dowiedziono, że zdecydowanie okazał się  on sukcesem.

Przypomnijmy, że projekt był realizowany od 2010 roku. Nauczyciele czterech przedmiotów  (informatyki, matematyki, przedsiębiorczości oraz j. angielskiego) napisali autorskie programy nauczania, które były realizowane w poszczególnych klasach – 4AT oraz 4FT informatyka, 4BT przedsiębiorczość, 4CT język angielski, 4DT matematyka. Udział wspomnianych klas wiązał się
z kilkoma innowacjami. Po pierwsze lekcje realizowane były na podstawie autorskich programów  nauczania, które poza obowiązkowym materiałem zawierały także  dodatkowe lekcje dla danej klasy.  Po drugie uczniowie  uczestniczyli w Kołach Naukowych we Wrocławiu oraz  Wakacyjnych Obozach Naukowych w Lidzbarku oraz Poroninie. Poza tym uczniowie otrzymali dodatkowe materiały, takie jak podręczniki czy kalkulatory, a nauczyciele wsparcie w postaci dostępu do portali multimedialnych, programów, a także sprzętu komputerowego i sieciowego.