Wirtualna Fizyka - Wiedza Prawdziwa

W październiku tego roku nasza szkoła przystąpiła do realizacji innowacyjnego projektu „Wirtualna Fizyka - Wiedza Prawdziwa”, którego koordynatorem jest Politechnika Koszalińska. 

Głównym celem projektu jest zwiększenie zainteresowania uczniów fizyką, do poziomu umożliwiającego kontynuację kształcenia na kierunkach technicznych i przyrodniczych, poprzez wdrożenie innowacyjnego programu nauczania. Do poszczególnych jednostek lekcyjnych dopasowane zostały interaktywne filmy edukacyjne oraz gry flash, które można wykorzystywać na lekcji fizyki tak, aby była ona ciekawa, atrakcyjna i urozmaicona. Program dostosowany został do nowej podstawy programowej.  

W skład pakietu edukacyjnego wchodzi: 

118 filmów interaktywnych

Filmy interaktywne wykonane w jakości HD służą do zobrazowania wybranych zagadnień z poszczególnych działów fizyki. Pomogą w wyjaśnieniu, utrwaleniu lub powtórzeniu przerabianych na lekcji zagadnień. Filmy interaktywne charakteryzują się zróżnicowanym przeznaczeniem dydaktyczym. 

30 filmów nakręconych kamerą szybkościową

Kamera typu Phantom, umożliwia pokazanie w zwolnionym tempie trudnych zjawisk fizycznych trwających zaledwie ułamki sekund. Zwolnienie ponad 2 tys. klatek na sekundę pozwala na sfilmowanie tego, co nie jest możliwe do uchwycenia przez ludzkie oko. Są to filmy służące do samodzielnej realizacji podczas zajęć, przedstawiające złożone zjawiska fizyczne. Ich zaletą, jest między innymi możliwość przedstawienia w zwolnionym tempie zjawisk fizycznych trwających tak krótko, że ich bezpośrednia obserwacja nie jest możliwa. Takie przedstawianie zjawisk sprzyja poznawaniu nowych obszarów wiedzy i rozszerza możliwości poznawcze uczniów.

10 filmów zrealizowanych w konwencji ciekawostek

To 10 filmów w konwencji „ciekawostek”. Wprowadzają one uczniów do działu fizyki, który będą realizować na zajęciach poprzez „zaskakujące” wykorzystanie praw fizyki w wielu dziedzinach życia np. przemyśle itp. Filmy „ciekawostki” mają za zadanie przekonać uczniów do poglądu, iż fizyka, jako podstawa rozumienia i poznania istoty działania produktów, wykorzystywanych przez człowieka, pozwala lepiej rozwijać się i być otwartym na nowoczesność.

100 gier zrealizowanych w technologii flash

Prócz interaktywnych gier wideo dzięki specjalnie opracowanemu portalowi (http://www.e-ai.eu) po zalogowaniu uczniowie będą mieli możliwość korzystania także ze 100 gier flashowych. Przy użyciu Internetu będą one dostępne 24 godziny na dobę. Da im to możliwość samodzielnego utrwalenia materiału przerabianego na lekcji.