PODSTAWY PROGRAMOWE KSZTAŁCENIA W ZAWODACH

Nowe podstawy programowe kształcenia w zawodach
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej zamieszcza nowe podstawy programowe „poskładane” dla każdego zawodu. Stanowią one wyciąg z podpisanego 10 stycznia 2012 r. Rozporządzenia w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Nowa podstawa programowa kształcenia w zawodach będzie obowiązywać od 1 września 2012 roku

Lp. zawód numer adres
1 technik elektryk 311303 http://www.koweziu.edu.pl/pp_drukuj.php?nr_zawodu=311303
2  technik elektronik
 311408 http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=311408
3  technik informatyk  351203 http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=351203
4  technik teleinformatyk  351103 http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=351103
5  technik mechatronik  311410 http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=311410
6  elektryk  741103 http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=741103
7  elektromechanik  741201 http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=741201
8  monter-elektronik  742102 http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=742102

Na podstawie materiałów „koweziu” opracował Joachim Strzałka
Nowe podstawy programowe kształcenia w zawodach
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej zamieszcza nowe podstawy programowe „poskładane” dla każdego zawodu. Stanowią one wyciąg z podpisanego 10 stycznia 2012 r. Rozporządzenia w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Nowa podstawa programowa kształcenia w zawodach będzie obowiązywać od 1 września 2012 roku
Lp.    zawód    numer    adres
1    technik elektryk
311303
http://www.koweziu.edu.pl/pp_drukuj.php?nr_zawodu=311303

2    technik elektronik
311408
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=311408

3    technik informatyk
351203
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=351203

4    technik teleinformatyk
351103
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=351103

5    technik mechatronik
311410
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=311410

6    elektryk
741103
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=741103

7    elektromechanik
741201
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=741201

8    monter-elektronik
742102
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=742102


Na podstawie materiałów „koweziu” opracował Joachim Strzałka

KOŁA NAUKOWE - IV TURA

Koła Naukowe

Uczniowie naszej szkoły już po raz czwarty zostali zaproszeni do udziału w Kołach Naukowych organizowanych przez Dolnośląską Szkołę Wyższą we Wrocławiu.

W zajęciach uczestniczyć będzie 50 uczniów z klas: 2AT, 2BT, 2CT, 2DT, 2FT, którzy zostali podzieleni na dwie grupy wyjazdowe (13.02.2012 r. i 16.02.2012 r.). Wszystkie wyjazdy wraz z pobytem uczniów we Wrocławiu są finansowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a same zajęcia w ramach Kół Naukowych są w istocie zajęciami teoretyczno - praktycznymi!

Tematyka zajęć IV tury:
1. „Matematyka w biologii” zaprezentowane zostaną wybrane zagadnienie związane z podstawami zagadnieniami i pojęciami biologii - nauki zajmującej się badaniem życia, w tym charakterystyką, klasyfikacją oraz zachowaniem organizmów żywych, sposobami powstawania nowych gatunków oraz zależnościami między nimi, a środowiskiem naturalnym.
2. ICT - Podstawowe zagadnienia związane z tworzeniem programów w języku C++.
3. Język angielski i niemiecki na temat wiedzy o kulturze, tańcach narodowych.
4. Przedsiębiorczość - Ekonomia Społeczna m.in. poznanie różnych form organizacji działających w ramach sektora pozarządowego, tj.: stowarzyszenie, fundacja, organizacja pożytku publicznego.

FERIE Z ODYSEJĄ UMYSŁU

Odyseja umysłu

"Odyseja Umysłu uczy młodych ludzi stawiać czoła zmianom, zaszczepia w nich radość z nauki i wiarę we własne zdolności osiągania tego, co inni mogliby uznać za niemożliwe." - Dr Sam Micklus

Jak co roku, tak i teraz, drużyny odysejowe pracowały w czasie ferii zimowych przygotowując się do Eliminacji Regionalnych Konkursu Odyseja Umysłu, które odbędą się 3 marca we Wrocławiu.

W tym roku startujemy w czterech problemach długoterminowych. Pierwszy polega na zaprojektowaniu, skonstruowaniu i pokierowaniu pojazdem, który zmienia się, by wyrazić rozmaite ludzkie emocje, drugi problem polega na rozwiązaniu zadania zleconego przez NASA, trzeci na stworzeniu i zaprezentowaniu humorystycznego przedstawienia inspirowanego słynnym pytaniem: „Być albo nie być” i czwarty „Waga wyboru” to zadanie polegające na zaprojektowaniu i zbudowaniu struktury złożonej wyłącznie z drewna balsa i kleju.

Odyseja umysłu

 Pięć dni w tygodniu, od godziny 9 do 15 Odyseusze rozwiązywali w grupach swoje problemy długoterminowe, projektowali, konstruowali, wymyślali, pisali, malowali, stawiali czoła wyzwaniom postawionym w zadaniach. Jeszcze wiele pracy przed nimi, ale już teraz życzmy im powodzenia.

Jesteśmy pewni, że praca uczniów pozwoli na godne reprezentowanie Elektryczniaka w tegorocznych zawodach we Wrocławiu i Gdańsku.

SKK - REALIZACJA DZIAŁAŃ

Świąteczny ElektryczniakPan
Ryszard Zembaczyński
Prezydent Miasta Opola

Szanowny Panie Prezydencie,

W imieniu Kierownictwa Projektu „Szkoła Kluczowych Kompetencji. Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych Polski centralnej i południowo - zachodniej" w ramach którego reprezentując organ prowadzący Szkołę zawarł Pan z nami Umowę, uprzejmie informuję Pana Prezydenta o dotychczas zrealizowanych działaniach.

W ramach Projektu Nauczyciele wdrażający:

1. Maria Kozielska - kompetencję matematyczną i naukowo techniczną;

2. Anna Stankowicz, Tomasz Śniegur - kompetencję porozumiewanie się w językach obcych;

3. Kazimierz Król - kompetencję technologię informacyjną;

4. Lidia Gargul - kompetencję przedsiębiorczość.

- opracowali diagnozę lokalną przedstawiającą sytuację rynku pracy, kierunki kształcenia i oczekiwania pracodawców,

- napisali autorskie programy nauczania uwzględniające potrzeby rynku pracy, kładące nacisk na rozwój kompetencji kluczowych,

- otrzymali środki dydaktyczne i materiały pomocnicze do prowadzenia zajęć,

- mają dostęp i możliwość korzystania z forum wymiany doświadczeń,

- prowadzą zajęcia pozalekcyjne w ramach Mobilnego Instytutu Kompetencji,

- prowadzą Lekcje Demonstracyjne,

- uczestniczyli w 4 seminariach w ramach Platformy kompetencji, w trakcie których biorą aktywny udział w wykładach, warsztatach oraz ćwiczeniach,

- poznali obsługę i zastosowanie nowego narzędzia gry symulacyjnej „Skok Ku Karierze" łączącego konieczność wykorzystywania kompetencji z 4 zakresów: języków obcych, przedsiębiorczości, matematyki oraz ICT.

Uczniowie uczestniczą;

- w Kołach Naukowych,

- Wakacyjnych Obozach Naukowych,

- zajęciach prowadzonych w oparciu o opracowane programy autorskie, programy MIK i LD,

- uczniowie otrzymali również na rok szkolny 2010/2011 i 2011/2012 zestawy pomocy i podręczników w celu umożliwienia im pełnego korzystania z zajęć realizowanych w ramach Projektu.

Chciałabym   podkreślić,   że Dyrekcja   Szkoły,   jak   również   włączeni w realizację Projektu Nauczyciele, wykazują ogromne zaangażowanie, kreatywność oraz niezwykle sumienne podejście do wszystkich dotychczas realizowanych działań.

Dlatego też chciałabym pogratulować Panu Prezydentowi, jako organowi prowadzącemu, zgłoszenia do udziału w Projekcie właściwej Szkoły, jak również Kadry tam zatrudnianej - stawiającej na rozwój i inwestowanie we własne kompetencje.

Liczę na dalszą, owocną współpracę.


Z wyrazami szacunku

KANCLERZ
Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie

mgr Teresa Bogacka


KOŁA NAUKOWE DLA 50 UCZNIÓW ELEKTRYCZNIAKA

Koła Naukowe

21.11.2011r. i 24.11.2011r. pięćdziesięciu uczniów klas drugich, które biorą udział w projekcie Szkoła Kluczowych Kompetencji, wzięło udział w zajęciach w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Odbyły się one w ramach cyklicznych Kół Naukowych podczas których uczniowie nie tylko chwalą się zdobytą wiedzą ale mają również wyjątkową szansę na jej poszerzenie. Zajęcia były prowadzone przez wykładowców z DWS i były podzielone na cztery bloki tematyczne.

Czytaj więcej...

Poczta

 

 

Logo SquirrelMail

 

 

 

 

 

 

 

Spotkanie uczestników projektu Comenius w Polsce

Study out of limits

Spotkanie uczestników projektu Comenius w Polsce

Zgodnie z tradycja projektów wymiany Comenius trzecie spotkanie uczestników projektu nastąpiło u nas, w dniach 2 - 8.10.2011. Delegacje zaprzyjaźnionych szkół, turecka i czeska, przybyły do szkoły w niedzielę, 2 października 2011 o godz. 6:00. Oczekujący rodzice, uczniowie i nauczyciele gorąco przywitali gości. Uczniowie byli zakwaterowani u rodzin, naszych uczniów, którzy ich zaprosili. W ten sposób realizowaliśmy jeden z głównych celów tego projektu: poznanie życia codziennego w krajach partnerskich, kultury narodowej, zwyczajów. Zaplanowany program dla gości na cały tydzień był bardzo bogaty, o szczegółach realizacji dowiecie się z portalu oficjalnego projektu: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p37159

Czytaj więcej...

Lokalna Akademia CISCO

Cisco

W  listopadzie 2011 roku powstała w Zespole Szkół Elektrycznych w Opolu Lokalna Akademia Cisco, która  działa  dzięki  wsparciu  Academy Support Center przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.  

CISCO  jest   największym na świecie producentem profesjonalnych rozwiązań sieciowych i zarazem ośrodkiem szkolącym w zakresie sieci komputerowych.  Fakt ten  stwarza ogromne możliwości rozwojowe  uczniów naszej szkoły i zwiększa ich szanse na rynku pracy.

W ramach Lokalnej Akademii  Cisco prowadzone są w szkole kursy :

IT Essentials – którego tematyka  obejmuje:
Sprzęt i oprogramowanie komputerów
- Warunki i procedury bezpiecznej pracy oraz wykorzystywane narzędzia
- Komponenty komputera typu desktop
- Montaż komputera typu desktop – krok po kroku
- Konserwację i usuwanie usterek komputera
- Podstawy systemów operacyjnych
- Komponenty komputera typu laptop
- Montaż komputera typu laptop – krok po kroku
- Drukarki i skanery wprowadzenie
- Instalację i konfigurację drukarek i skanerów
- Konserwację i usuwanie usterek drukarek i skanerów
- Podstawy sieci komputerowych
- Konfigurację kart sieciowych i modemów
- Rozwiązywanie problemów z siecią
- Bezpieczeństwo komputera – opis zagrożeń i procedur identyfikacji
- Popularne techniki konserwacji profilaktycznej zabezpieczeń
- Umiejętności komunikacyjne i profesjonalne zachowanie

CCNA Discovery – którego tematyka  obejmuje:
Sieci dla domu i małych przedsiębiorstw
 - Wstęp do komputerów i aplikacji
 - Oprogramowanie komputerów osobistych
 - Podłączenie do sieci
 - Połączenie z Internetem z wykorzystaniem dostawcy usług internetowych
 - Adresacja sieciowa
 - Usługi sieciowe
 - Technologie bezprzewodowe
 - Podstawy zabezpieczeń
 - Rozwiązywanie problemów z siecią
Praca w małym i średnim przedsiębiorstwie lub dla dostawcy usług internetowych
 – Internet i jego zastosowanie
 – Dostawca usług internetowych (ISP) - wsparcie techniczne
 – Planowanie modernizacji sieci
 - Planowanie struktury adresacji
 - Konfiguracja routera ISR
 - Routing
 - Usługi ISP
 – Odpowiedzialność ISP
Wstęp do routingu i przełączania
 – Sieci w przedsiębiorstwie
 – Infrastruktura sieciowa w przedsiębiorstwie
 – Adresowanie
 – Routing
 – Łącza WAN
 - Przełączenie
 – Filtrowanie ruchu za pomocą list kontroli dostępu (ACL)
 – Rozwiązywanie problemów w sieciach
Projektowanie i wsparcie dla sieci
 – Koncepcje projektowania sieci
 – Zbieranie informacji o klientach
 – Wpływ aplikacji na projektowanie sieci
 – Projektowanie adresacji
 – Tworzenie projektu sieci
 – Budowanie i testowanie sieci
 – Wybór sprzętu i planowanie instalacji

CCNA Exploration  – którego tematyka  obejmuje:
Podstawy sieci
 – Życie, nauka, praca i rozrywka w sieciowym świecie
 – Komunikacja w sieci
 – Protokoły warstwy aplikacji
 – Protokoły warstwy transportowej
 – Protokoły warstwy  sieci u i podstawy  routingu
 – Adresacja sieci – IPv4
 – Warstwa łącza danych modelu OSI
 – Warstwa fizyczna modelu OSI
 – Ethernet - przykładowe technologie LAN
 – Planowanie i okablowanie sieci
 – Konfiguracja i testowanie sieci
Protokoły routingu
 – Wstęp do routingu i przekierowania pakietów
 – Trasy statyczne
 – Wstęp do dynamicznego routingu
 – Protokół routingu oparte na wektorze odległości
 – RIPv1
 – Bezklasowe protokoły routingu, VLSM, CIDR
 – RIPv2
 – Tablica routingu – szczegółowe omówienie
 – EIGRP
 – Protokół routingu oparte na stanie łącza
 – OSPF
Przełączanie w sieciach LAN i sieci bezprzewodowe
 – Ethernet - przegląd
 – Koncepcje przełączania – Oprogramowanie Cisco IOS, Protokół Cisco Discovery
 – Przełącznik
 – Projekt sieci kampusowej
 – Podstawowa konfiguracja przełącznika
 – VLAN i telefonia IP
 – Szybki protokół drzewa opinającego (RSTP)
 – Trunking i protokół trunkingowy dla VLAN
 – Routing pomiędzy sieciami VLAN
 – Sieci bezprzewodowe i mobilność
 – Sieć kampusowa
Sieci WAN
 – Zarządzanie ruchem – Listy kontroli dostępu (ACL)
 – Adresowanie, NAT, DHCP, podstawy IPv6
 – Bezpieczeństwo
 – Wstęp do  sieci WAN
 – Urządzenia i połączenia sieci WAN – CSU, modemy kablowe, modemy DSL
 – Połączenie z siecią WAN – Linie dzierżawione, kablowe, DSL
 – Protokół PPP oraz PPPoE
 – Frame Relay
 – Rozważania na temat jakości usług - QoS
 – Tunelowanie i podstawy wirtualnych sieci prywatnych (VPN)
 – Sieci konwergentne

 

TEST

TEST

TEST

TEST

LIST DO PRZYJACIÓŁ Z TURCJI

Flaga Trucji
LIST DO NASZYCH PRZYJACIÓŁ Z TURCJI:

W związku z trzęsieniem ziemi w Turcji, którego następstwem są setki ofiar i tysiące nieszczęść ludzi, którzy stracili dach nad głową, wyrażamy wyrazy współczucia i łączymy się z Wami w tej wielkiej tragedii dla tysięcy Rodzin i całego pokolenia Waszego narodu. Zgodnie z naszą tradycją, w dniu Święta Wszystkich Zmarłych zapalimy znicze ku pamięci ofiar, które odeszły na zawsze.



Dyrektor Władysław Opoka
Nauczyciele i uczniowie
Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu

KOŁA NAUKOWE - III TURA

Koła Naukowe

Z ogromną przyjemnością, prosto z seminarium w Boszkowie, informuję o kolejnym wyjeździe naszych uczniów na trzecią turę Kół Naukowych, która odbędzie się 21 listopada 2011r. (klasa 2FT - 10 osób) oraz 24 listopada 2011r. (klasy: 2AT, 2BT, 2CT, 2DT - po 10 osób) w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.

Podaję tematy zajęć z poszczególnych kompetencji:
-technologia informacyjna: Algorytmy i język programowania (wstęp do programowania w C++),
-język obcy: Kuchnia danego obszaru językowego,
-matematyczna i podstawowe naukowe-techniczne: Matematyka w astronomii,
-przedsiębiorczość: Kreatywność.