PODSTAWY PROGRAMOWE KSZTAŁCENIA W ZAWODACH
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej zamieszcza nowe podstawy programowe „poskładane” dla każdego zawodu. Stanowią one wyciąg z podpisanego 10 stycznia 2012 r. Rozporządzenia w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Nowa podstawa programowa kształcenia w zawodach będzie obowiązywać od 1 września 2012 roku
Lp. | zawód | numer | adres |
1 | technik elektryk | 311303 | http://www.koweziu.edu.pl/pp_drukuj.php?nr_zawodu=311303 |
2 | technik elektronik |
311408 | http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=311408 |
3 | technik informatyk | 351203 | http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=351203 |
4 | technik teleinformatyk | 351103 | http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=351103 |
5 | technik mechatronik | 311410 | http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=311410 |
6 | elektryk | 741103 | http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=741103 |
7 | elektromechanik | 741201 | http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=741201 |
8 | monter-elektronik | 742102 | http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=742102 |
Na podstawie materiałów „koweziu” opracował Joachim Strzałka
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej zamieszcza nowe podstawy programowe „poskładane” dla każdego zawodu. Stanowią one wyciąg z podpisanego 10 stycznia 2012 r. Rozporządzenia w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Nowa podstawa programowa kształcenia w zawodach będzie obowiązywać od 1 września 2012 roku
Lp. zawód numer adres
1 technik elektryk
311303
http://www.koweziu.edu.pl/pp_drukuj.php?nr_zawodu=311303
2 technik elektronik
311408
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=311408
3 technik informatyk
351203
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=351203
4 technik teleinformatyk
351103
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=351103
5 technik mechatronik
311410
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=311410
6 elektryk
741103
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=741103
7 elektromechanik
741201
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=741201
8 monter-elektronik
742102
http://www.koweziu.edu.pl/pp_zawod.php?nr_zawodu=742102
Na podstawie materiałów „koweziu” opracował Joachim Strzałka
KOŁA NAUKOWE - IV TURA

Uczniowie naszej szkoły już po raz czwarty zostali zaproszeni do udziału w Kołach Naukowych organizowanych przez Dolnośląską Szkołę Wyższą we Wrocławiu.
W zajęciach uczestniczyć będzie 50 uczniów z klas: 2AT, 2BT, 2CT, 2DT, 2FT, którzy zostali podzieleni na dwie grupy wyjazdowe (13.02.2012 r. i 16.02.2012 r.). Wszystkie wyjazdy wraz z pobytem uczniów we Wrocławiu są finansowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a same zajęcia w ramach Kół Naukowych są w istocie zajęciami teoretyczno - praktycznymi!
Tematyka zajęć IV tury:
1. „Matematyka w biologii” zaprezentowane zostaną wybrane zagadnienie związane z podstawami zagadnieniami i pojęciami biologii - nauki zajmującej się badaniem życia, w tym charakterystyką, klasyfikacją oraz zachowaniem organizmów żywych, sposobami powstawania nowych gatunków oraz zależnościami między nimi, a środowiskiem naturalnym.
2. ICT - Podstawowe zagadnienia związane z tworzeniem programów w języku C++.
3. Język angielski i niemiecki na temat wiedzy o kulturze, tańcach narodowych.
4. Przedsiębiorczość - Ekonomia Społeczna m.in. poznanie różnych form organizacji działających w ramach sektora pozarządowego, tj.: stowarzyszenie, fundacja, organizacja pożytku publicznego.
FERIE Z ODYSEJĄ UMYSŁU
"Odyseja Umysłu uczy młodych ludzi stawiać czoła zmianom, zaszczepia w nich radość z nauki i wiarę we własne zdolności osiągania tego, co inni mogliby uznać za niemożliwe." - Dr Sam Micklus
Jak co roku, tak i teraz, drużyny odysejowe pracowały w czasie ferii zimowych przygotowując się do Eliminacji Regionalnych Konkursu Odyseja Umysłu, które odbędą się 3 marca we Wrocławiu.
W tym roku startujemy w czterech problemach długoterminowych. Pierwszy polega na zaprojektowaniu, skonstruowaniu i pokierowaniu pojazdem, który zmienia się, by wyrazić rozmaite ludzkie emocje, drugi problem polega na rozwiązaniu zadania zleconego przez NASA, trzeci na stworzeniu i zaprezentowaniu humorystycznego przedstawienia inspirowanego słynnym pytaniem: „Być albo nie być” i czwarty „Waga wyboru” to zadanie polegające na zaprojektowaniu i zbudowaniu struktury złożonej wyłącznie z drewna balsa i kleju.

Pięć dni w tygodniu, od godziny 9 do 15 Odyseusze rozwiązywali w grupach swoje problemy długoterminowe, projektowali, konstruowali, wymyślali, pisali, malowali, stawiali czoła wyzwaniom postawionym w zadaniach. Jeszcze wiele pracy przed nimi, ale już teraz życzmy im powodzenia.
Jesteśmy pewni, że praca uczniów pozwoli na godne reprezentowanie Elektryczniaka w tegorocznych zawodach we Wrocławiu i Gdańsku.
SKK - REALIZACJA DZIAŁAŃ
W imieniu Kierownictwa Projektu „Szkoła Kluczowych Kompetencji. Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych Polski centralnej i południowo - zachodniej" w ramach którego reprezentując organ prowadzący Szkołę zawarł Pan z nami Umowę, uprzejmie informuję Pana Prezydenta o dotychczas zrealizowanych działaniach.
W ramach Projektu Nauczyciele wdrażający:
1. Maria Kozielska - kompetencję matematyczną i naukowo techniczną;
2. Anna Stankowicz, Tomasz Śniegur - kompetencję porozumiewanie się w językach obcych;
3. Kazimierz Król - kompetencję technologię informacyjną;
4. Lidia Gargul - kompetencję przedsiębiorczość.
- opracowali diagnozę lokalną przedstawiającą sytuację rynku pracy, kierunki kształcenia i oczekiwania pracodawców,
- napisali autorskie programy nauczania uwzględniające potrzeby rynku pracy, kładące nacisk na rozwój kompetencji kluczowych,
- otrzymali środki dydaktyczne i materiały pomocnicze do prowadzenia zajęć,
- mają dostęp i możliwość korzystania z forum wymiany doświadczeń,
- prowadzą zajęcia pozalekcyjne w ramach Mobilnego Instytutu Kompetencji,
- prowadzą Lekcje Demonstracyjne,
- uczestniczyli w 4 seminariach w ramach Platformy kompetencji, w trakcie których biorą aktywny udział w wykładach, warsztatach oraz ćwiczeniach,
- poznali obsługę i zastosowanie nowego narzędzia gry symulacyjnej „Skok Ku Karierze" łączącego konieczność wykorzystywania kompetencji z 4 zakresów: języków obcych, przedsiębiorczości, matematyki oraz ICT.
Uczniowie uczestniczą;
- w Kołach Naukowych,
- Wakacyjnych Obozach Naukowych,
- zajęciach prowadzonych w oparciu o opracowane programy autorskie, programy MIK i LD,
- uczniowie otrzymali również na rok szkolny 2010/2011 i 2011/2012 zestawy pomocy i podręczników w celu umożliwienia im pełnego korzystania z zajęć realizowanych w ramach Projektu.
Chciałabym podkreślić, że Dyrekcja Szkoły, jak również włączeni w realizację Projektu Nauczyciele, wykazują ogromne zaangażowanie, kreatywność oraz niezwykle sumienne podejście do wszystkich dotychczas realizowanych działań.
Dlatego też chciałabym pogratulować Panu Prezydentowi, jako organowi prowadzącemu, zgłoszenia do udziału w Projekcie właściwej Szkoły, jak również Kadry tam zatrudnianej - stawiającej na rozwój i inwestowanie we własne kompetencje.
Liczę na dalszą, owocną współpracę.
Z wyrazami szacunku
KANCLERZ
Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji
w Lublinie
mgr Teresa Bogacka
KOŁA NAUKOWE DLA 50 UCZNIÓW ELEKTRYCZNIAKA
21.11.2011r. i 24.11.2011r. pięćdziesięciu uczniów klas drugich, które biorą udział w projekcie Szkoła Kluczowych Kompetencji, wzięło udział w zajęciach w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Odbyły się one w ramach cyklicznych Kół Naukowych podczas których uczniowie nie tylko chwalą się zdobytą wiedzą ale mają również wyjątkową szansę na jej poszerzenie. Zajęcia były prowadzone przez wykładowców z DWS i były podzielone na cztery bloki tematyczne.
Spotkanie uczestników projektu Comenius w Polsce
Spotkanie uczestników projektu Comenius w Polsce
Zgodnie z tradycja projektów wymiany Comenius trzecie spotkanie uczestników projektu nastąpiło u nas, w dniach 2 - 8.10.2011. Delegacje zaprzyjaźnionych szkół, turecka i czeska, przybyły do szkoły w niedzielę, 2 października 2011 o godz. 6:00. Oczekujący rodzice, uczniowie i nauczyciele gorąco przywitali gości. Uczniowie byli zakwaterowani u rodzin, naszych uczniów, którzy ich zaprosili. W ten sposób realizowaliśmy jeden z głównych celów tego projektu: poznanie życia codziennego w krajach partnerskich, kultury narodowej, zwyczajów. Zaplanowany program dla gości na cały tydzień był bardzo bogaty, o szczegółach realizacji dowiecie się z portalu oficjalnego projektu: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p37159
Lokalna Akademia CISCO
W listopadzie 2011 roku powstała w Zespole Szkół Elektrycznych w Opolu Lokalna Akademia Cisco, która działa dzięki wsparciu Academy Support Center przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
CISCO jest największym na świecie producentem profesjonalnych rozwiązań sieciowych i zarazem ośrodkiem szkolącym w zakresie sieci komputerowych. Fakt ten stwarza ogromne możliwości rozwojowe uczniów naszej szkoły i zwiększa ich szanse na rynku pracy.
W ramach Lokalnej Akademii Cisco prowadzone są w szkole kursy :
IT Essentials – którego tematyka obejmuje:
Sprzęt i oprogramowanie komputerów
- Warunki i procedury bezpiecznej pracy oraz wykorzystywane narzędzia
- Komponenty komputera typu desktop
- Montaż komputera typu desktop – krok po kroku
- Konserwację i usuwanie usterek komputera
- Podstawy systemów operacyjnych
- Komponenty komputera typu laptop
- Montaż komputera typu laptop – krok po kroku
- Drukarki i skanery wprowadzenie
- Instalację i konfigurację drukarek i skanerów
- Konserwację i usuwanie usterek drukarek i skanerów
- Podstawy sieci komputerowych
- Konfigurację kart sieciowych i modemów
- Rozwiązywanie problemów z siecią
- Bezpieczeństwo komputera – opis zagrożeń i procedur identyfikacji
- Popularne techniki konserwacji profilaktycznej zabezpieczeń
- Umiejętności komunikacyjne i profesjonalne zachowanie
CCNA Discovery – którego tematyka obejmuje:
Sieci dla domu i małych przedsiębiorstw
- Wstęp do komputerów i aplikacji
- Oprogramowanie komputerów osobistych
- Podłączenie do sieci
- Połączenie z Internetem z wykorzystaniem dostawcy usług internetowych
- Adresacja sieciowa
- Usługi sieciowe
- Technologie bezprzewodowe
- Podstawy zabezpieczeń
- Rozwiązywanie problemów z siecią
Praca w małym i średnim przedsiębiorstwie lub dla dostawcy usług internetowych
– Internet i jego zastosowanie
– Dostawca usług internetowych (ISP) - wsparcie techniczne
– Planowanie modernizacji sieci
- Planowanie struktury adresacji
- Konfiguracja routera ISR
- Routing
- Usługi ISP
– Odpowiedzialność ISP
Wstęp do routingu i przełączania
– Sieci w przedsiębiorstwie
– Infrastruktura sieciowa w przedsiębiorstwie
– Adresowanie
– Routing
– Łącza WAN
- Przełączenie
– Filtrowanie ruchu za pomocą list kontroli dostępu (ACL)
– Rozwiązywanie problemów w sieciach
Projektowanie i wsparcie dla sieci
– Koncepcje projektowania sieci
– Zbieranie informacji o klientach
– Wpływ aplikacji na projektowanie sieci
– Projektowanie adresacji
– Tworzenie projektu sieci
– Budowanie i testowanie sieci
– Wybór sprzętu i planowanie instalacji
CCNA Exploration – którego tematyka obejmuje:
Podstawy sieci
– Życie, nauka, praca i rozrywka w sieciowym świecie
– Komunikacja w sieci
– Protokoły warstwy aplikacji
– Protokoły warstwy transportowej
– Protokoły warstwy sieci u i podstawy routingu
– Adresacja sieci – IPv4
– Warstwa łącza danych modelu OSI
– Warstwa fizyczna modelu OSI
– Ethernet - przykładowe technologie LAN
– Planowanie i okablowanie sieci
– Konfiguracja i testowanie sieci
Protokoły routingu
– Wstęp do routingu i przekierowania pakietów
– Trasy statyczne
– Wstęp do dynamicznego routingu
– Protokół routingu oparte na wektorze odległości
– RIPv1
– Bezklasowe protokoły routingu, VLSM, CIDR
– RIPv2
– Tablica routingu – szczegółowe omówienie
– EIGRP
– Protokół routingu oparte na stanie łącza
– OSPF
Przełączanie w sieciach LAN i sieci bezprzewodowe
– Ethernet - przegląd
– Koncepcje przełączania – Oprogramowanie Cisco IOS, Protokół Cisco Discovery
– Przełącznik
– Projekt sieci kampusowej
– Podstawowa konfiguracja przełącznika
– VLAN i telefonia IP
– Szybki protokół drzewa opinającego (RSTP)
– Trunking i protokół trunkingowy dla VLAN
– Routing pomiędzy sieciami VLAN
– Sieci bezprzewodowe i mobilność
– Sieć kampusowa
Sieci WAN
– Zarządzanie ruchem – Listy kontroli dostępu (ACL)
– Adresowanie, NAT, DHCP, podstawy IPv6
– Bezpieczeństwo
– Wstęp do sieci WAN
– Urządzenia i połączenia sieci WAN – CSU, modemy kablowe, modemy DSL
– Połączenie z siecią WAN – Linie dzierżawione, kablowe, DSL
– Protokół PPP oraz PPPoE
– Frame Relay
– Rozważania na temat jakości usług - QoS
– Tunelowanie i podstawy wirtualnych sieci prywatnych (VPN)
– Sieci konwergentne
LIST DO PRZYJACIÓŁ Z TURCJI

Dyrektor Władysław Opoka
Nauczyciele i uczniowie
Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu
KOŁA NAUKOWE - III TURA

Z ogromną przyjemnością, prosto z seminarium w Boszkowie, informuję o kolejnym wyjeździe naszych uczniów na trzecią turę Kół Naukowych, która odbędzie się 21 listopada 2011r. (klasa 2FT - 10 osób) oraz 24 listopada 2011r. (klasy: 2AT, 2BT, 2CT, 2DT - po 10 osób) w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.
Podaję tematy zajęć z poszczególnych kompetencji:
-technologia informacyjna: Algorytmy i język programowania (wstęp do programowania w C++),
-język obcy: Kuchnia danego obszaru językowego,
-matematyczna i podstawowe naukowe-techniczne: Matematyka w astronomii,
-przedsiębiorczość: Kreatywność.