KOŁA NAUKOWE DLA 50 UCZNIÓW ELEKTRYCZNIAKA

Koła Naukowe

21.11.2011r. i 24.11.2011r. pięćdziesięciu uczniów klas drugich, które biorą udział w projekcie Szkoła Kluczowych Kompetencji, wzięło udział w zajęciach w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Odbyły się one w ramach cyklicznych Kół Naukowych podczas których uczniowie nie tylko chwalą się zdobytą wiedzą ale mają również wyjątkową szansę na jej poszerzenie. Zajęcia były prowadzone przez wykładowców z DWS i były podzielone na cztery bloki tematyczne.

 

Klasa 2C wzięła udział w zajęciach prowadzonych przez p. Joanna Stefańską a tematem przewodnim było jedzenie. Nasi uczniowie pogłębili swoją wiedzę na temat zwyczajów kulinarnych w Wielkiej Brytanii, mieli szansę spróbować kilku orientalnych przypraw w ramach kulinarnych zagadek czy pooglądać fragmenty programów Jamie’go Olivera ukazujących czym naprawdę jest ‘junk food’ (śmieciowe jedzenie).

Klasa 2D miała szansę wziąć udział w spotkaniu warsztatowym zatytułowanym „Matematyka w astronomii” poprowadzonym przez p. Joannę Molenda-Żakowicz. Podczas zajęć zaprezentowane zostały wybrane zagadnienie związane z podstawami zagadnieniami i pojęciami astronomii - nauki zajmującej się badaniem ciał niebieskich oraz zjawisk, które zachodzą w Kosmosie. Dlatego teraz już uczniowie potrafią posługiwać się mapą nieba, znają podstawy działania wybranych narzędzi wykorzystywanych w badaniach ciał niebieskich i przestrzeni kosmicznej oraz umieją wykonać podstawowe czynności charakterystyczne dla astronomii, a wykorzystujące umiejętności matematyczno-przyrodnicze.

Klasa 2B wzięła udział w warsztatach poprowadzonych przez p. Marcina Furmańskiego a motywem przewodnim była kreatywność. Dlatego uczniowie w ramach rozwijania umiejętności kreatywnego myślenia oraz pogłębienia technik analizy problemu oraz poszukiwania rozwiązań zdobywali wiedzę na temat zasad funkcjonowania umysłu, poznawali różne rodzaje myślenia oraz ćwiczyli kreatywne techniki rozwiązywania problemów.

Klasa 2A i 2F uczestniczyła w zajęciach pt. Algorytmy i języki programowania (wstęp do programowania w C++) prowadzonych przez Grzegorz Sokołowskiego. Dlatego też po tych zajęciach nasi uczniowie potrafią konstruować algorytmy oraz wykorzystywać je jako element planowania w różnych dziedzinach życia, wiedzą w jaki sposób powstają programy komputerowe – jak algorytm zamienia się w działającą aplikację realizującą cele opisane algorytmem oraz potrafią samodzielnie napisać prosty program w języku C++, zgodnie z ogólnie przyjętymi paradygmatami programowania. Pomimo tego że zajęcia trwały ponad trzy godziny wszyscy wychodzili uśmiechnięci i zadowoleni. Kolejne spotkanie we Wrocławiu już w lutym.