PROGRAMY ROZWOJOWE

 

 
 

 

   
   
 
 
   

SZANSA DLA POCZĄTKUJĄCYCH POETÓW

RecytujemySzansa dla początkujących poetów!!!
Jeśli piszesz wiersze, Jesteś wrażliwy na to, co nas otacza, potrafisz przelać swoje myśli na papier - masz nareszcie szansę ujawnienia swych zdolności!!!

 Zachęcam wszystkich piszących „do szuflady” by spróbowali swoich sił uczestnicząc w XIX Turnieju Jednego Wiersza o Laur Plateranki.

Warunkiem uczestnictwa w Turnieju jest nadesłanie opatrzonych godłem (pseudonimem) trzech egzemplarzy jednego, nigdzie dotąd niepublikowanego ani nienagradzanego na innych konkursach wiersza (wyłącznie wydruk komputerowy lub maszynopis) w terminie do 20 października 2011 roku na adres: II Liceum Ogólnokształcące im. Emilii Plater w Sosnowcu, ul. Parkowa 1, 41 – 200 Sosnowiec z dopiskiem „LAUR PLATERANKI”

Tematyka i forma wiersza – dowolna (Masz zatem ogromne pole do popisu!!!) W wypadku dłuższych utworów należy nadesłać wybrany fragment.

Autor zobowiązany jest podać w osobnej kopercie, również opatrzonej godłem, dane personalne (imię, nazwisko, dokładny adres prywatny, numer telefonu, adres e – mail) oraz pełną nazwę, adres i numer telefonu/faksu, adres e – mail szkoły, do której uczęszcza.

Wszelkich informacji oraz wskazówek dotyczących konkursu udziela Sylwia Święs.

Egzamin Potwierdzający Kwalifikacje w Zawodzie

Deklarację można pobrać ze strony internetowej szkoły klikając tutaj >>

 

Jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że:

  • jest przeprowadzony przez instytucję zewnętrzną względem szkoły (okręgową komisję egzaminacyjną OKE) i pod jej nadzorem,
  • wykorzystuje opracowane przez nią jednolite zadania egzaminacyjne, kryteria oceniania i zasady przeprowadzania egzaminu,
  • sprawdzany jest przez niezależnych od szkoły egzaminatorów,
  • jego istotę stanowi oddzielenie procesu sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów od procesu kształcenia, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie porównywalnej i obiektywnej oceny poziomu osiągnięć zdających,
  • jest to egzamin nieobowiązkowy,
  • wszyscy zdający w całej Polsce przystępują do egzaminu pisemnego w tym samym terminie ustalonym przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

Dla zdających z dysfunkcjami (np. dysleksja) czas trwania każdego etapu egzaminu może być przedłużony o 30 min. przez przewodniczącego zespołu nadzorującego, zgodnie ze szczegółową informacją o sposobie dostosowania warunków i formy przeprowadzania egzaminu zawodowego do potrzeb absolwentów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i absolwentów posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania.

Osoba, która nie przystąpiła do egzaminu zawodowego lub odpowiedniego etapu tego egzaminu; przerwała egzamin zawodowy lub nie uzyskała wymaganej liczby punktów, ma prawo przystąpić do egzaminu zawodowego lub odpowiedniego etapu tego egzaminu w kolejnych etapach jego przeprowadzania.

Osoby te, jeśli zamierzają przystąpić do egzaminu zawodowego lub odpowiedniego etapu tego egzaminu, składają deklarację przystąpienia do egzaminu dyrektorowi szkoły, którą ukończyli. Po upływie 3 lat od daty pierwszego egzaminu zawodowego osoby te, zdają egzamin w pełnym zakresie.

Ważne strony, które należy czytać:

Zasady składania pisemnej deklaracji przystąpienia do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
1.1. Uczeń/słuchacz lub absolwent, który zamierza przystąpić do egzaminu zawodowego, składa pisemną deklarację dotyczącą przystąpienia do egzaminu zawodowego w terminie podanym przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną we Wrocławiu.

1.2. Uczeń/słuchacz, który zamierza przystąpić do egzaminu zawodowego bezpośrednio po ukończeniu szkoły, deklarację, o której mowa w punkcie 1.1., składa dyrektorowi szkoły lub placówki, w której się uczy. Absolwent, który ukończył szkołę we wcześniejszych latach składa deklarację dyrektorowi szkoły, którą ukończył.

 

Istotne uwagi wynikające z obowiązujących procedur:

1.Zdający na egzamin powinien zgłosić się co najmniej 30 min. przed wyznaczonym wyżej czasem rozpoczęcia egzaminu z dowodem tożsamości.

2.Na etapie pisemnym do sali egzaminacyjnej nie można wnosić kalkulatorów, ani korzystać z nich w tej sali

3 Do sali egzaminacyjnej nie można wnosić żadnych urządzeń telekomunikacyjnych, ani korzystać z nich w tej sali

4. Ze względu na ściśle limitowaną liczbę zestawów egzaminacyjnych nie istnieje  możliwość zmiany wyznaczonego terminu egzaminu.

5.Sprawdź (wcześniej) na tablicy ogłoszeń w której sali i na której zmianie będziesz zdawał egzamin.

OPIS BIBLIOGRAFICZNY

1. Opis bibliograficzny książki (ELEMENTY OBOWIĄZKOWE)

Przykłady:

Autor:

 

Tytuł. Wydanie. Rok. ISBN.

• Mickiewicz Adam: Dziady. Wyd. 2. 1998. ISBN 83-06-2545-4.
• Kapuściński Ryszard: Heban. Wyd. 7. 2003. ISBN 83-07 02948-1.
• Roszkowski Wojciech: Historia Polski 1914-1998. Wyd. 7 rozszerz. 1999. ISBN 83-01-12921-2.

 

PAMIĘTAJ:

• Znaki interpunkcyjne należy stosować konsekwentnie.

• Zamiast imion autorów można stosować inicjał, ale konsekwentnie w całej bibliografii.

• Jeśli autorów jest dwóch lub trzech, podajemy wszystkich, oddzielając kolejne nazwiska przecinkami. (np. Kowalski Jan, Nowak Maria, Lis Agnieszka).

• Jeśli występuje więcej niż trzech autorów, podajemy tylko pierwszego z dopiskiem: [i in.] (np. Kowalski Jan[ i in.]). • Pomijamy w opisie autora informacje o jego stopniach naukowych, funkcjach: nie piszemy, że ktoś jest: księdzem, profesorem, biskupem, doktorem itd.

• Tytuł książki podajemy bez cudzysłowu.

• Jeśli w książce nie ma informacji o kolejności wydania lub jest to wydanie pierwsze – pomijamy oznaczenie wydania w opisie.

• Jeśli nie znajdziemy w książce roku wydania, musimy podać rok copyrightu (np. cop. 1996), jeśli go nie ma – ustalić rok w przybliżeniu z katalogu (np. 2005?).

 

2. Opis bibliograficzny pracy zbiorowej (ELEMENTY OBOWIĄZKOWE)

• jest to książka, która nie posiada jednego autora, lecz jest zbiorem prac lub utworów wielu autorów,

• najczęściej osobą odpowiedzialną za wydanie takiej książki jest REDAKTOR, • opis rozpoczyna się od tytułu,

Przykłady:

Tytuł. Osoba odpowiedzialna. Wydanie. Rok. ISBN.

 

• Kompendium wiedzy o ekologii. Pod red. Jana Strzałko i Teresy Mossor-Pietraszewskiej. Wyd. 2 popr. i uzup. 2001. ISBN 83-01-13589-1.
• Królowie elekcyjni – leksykon biograficzny. Pod red. Ireny Kaniewskiej. 1997. ISBN 83-08-02719-9.
• Potencjał pracy w przedsiębiorstwie: kształtowanie i wykorzystanie. Pod red. Małgorzaty Gablety. Wyd. 2 popr. 1998. ISBN 83-7011-289-7.

 

3. Opis jednego tomu wielotomowej pracy zbiorowej (ELEMENTY OBOWIĄZKOWE)

• Jeśli korzystamy tylko z wybranego tomu pracy wielotomowej, musimy to podać w bibliografii.

• Stosujemy skróty: T. = tom ; Cz. = część.

• Tom i część umieszczamy przed rokiem wydania.

• Jeśli tom ma tytuł, umieszczamy go po przecinku (np. T. 1, A-Z)

Przykłady:

Tytuł. Osoba odpowiedzialna. Wydanie. TOM. Rok. ISBN

 

• Poezja polska 1914-1939: antologia. Wybór i oprac. Ryszard Matuszewski, Seweryn Polak. Wyd. 3 poszerz. Cz. 1. 1984. ISBN 83-07-00395-4.
• Estetyka japoński: antologia. Red. Krystyna Wilkoszewska. Wyd. 2. T. 2, Słowa i obrazy. cop. 2005. ISBN 83-242-056-3.
• Poeci języka angielskiego. Wybór i oprac. Henryk Krzeczkowski, Jerzy S. Sito, Juliusz Żuławski. T. 2. 1971.• Antologia tekstów filozoficznych. Wybór i oprac. Grzegorz Radomski. T. 1, Antyk, średniowiecze, renesans. 2002. ISBN 83-7254-061-6.

 

4. Opis fragmentu książki tego samego autora (wiersz, opowiadanie, rozdział) (ELEMENTY OBOWIĄZKOWE)

Jeśli książka zawiera utwory i teksty tylko jednego autora, a my korzystamy z wybranego fragmentu

Przykłady:

Autor:

Tytuł książki. Wydanie. Rok. Tytuł fragmentu (np. wiersza, opowiadania), strona.

 

• Herbert Zbigniew, Poezje. Wyd. 2 poszerz. 1998. Czerwona chmura, s. 19-20.• Hutnikiewicz Artur: Od czystej formy do literatury faktu. Wyd. 5. 1988. Ekspresjonizm, s. 70-92.

• Hernas Czesław: Literatura baroku. Wyd. 2 poszerz. 1998. Poezja pełnego baroku, s. 110-159.
• Żeromski Stefan: Wybór opowiadań. 1996. Doktor Piotr, s. 13-41.
• Lipska Ewa: Ja. 2004. A jednak miłość, s. 41.

 

5. Opis fragmentu pracy zbiorowej (wiersz, opowiadanie, rozdział) (ELEMENTY OBOWIĄZKOWE)

• Jeśli książka zawiera utwory, teksty różnych autorów a my korzystamy z wybranego fragmentu

• Najpierw opisujemy tekst, z którego korzystamy (wiersz, opowiadanie, rozdział)

• Po nim wstawiamy znak W:

• Następnie opisujemy książkę, z której pochodzi wybrany tekst

Przykłady:

Opis wybranego tekstu. W: Opis książki.

 

• Stachura Edward: Wielki Testament. W: Od Kochanowskiego do Szymborskiej : antologia poezji polskiej. Wybór Marek Wawrzykiewicz. 1999, s. 38-381.
• Wierzchowska Wiesława: Impresjonizm. W: Dzieje sztuki polskiej. Pod red. Bożeny Kowalskiej. Wyd. 2. 1987, s. 117-130.

 

6. Opis bibliograficzny wstępu, posłowia, przedmowy

• Obowiązują takie same zasady, jak przy opisie fragmentu

Przykłady:

Opis wstępu/posłowia/przedmowy. W: Opis książki.

• Jarzębski Jerzy: Wstęp. W: Schulz Bruno: Opowiadania. Wybór esejów i listów. 1989, s. III-CXVIII..

• Zawiślan Dorota: Posłowie. W: Żeromski Stefan: Ludzie bezdomni. Wyd. 28. 1984, s. 349-356.
• Drawicz Adam: Wstęp. W: Bułhakow Michaił: Mistrz i Małgorzata. Wyd. 15. 1990, s. V – LXXXIV.

 

7. Opis fragmentu Biblii

• Obowiązują takie same zasady, jak przy opisie fragmentu pracy zbiorowej.

Przykłady:

• Księga Mądrości. W: Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu [Biblia Tysiąclecia]. Wyd. 3 popr. 1990, s.758-774.
• Łaskawość Boża względem Egipcjan. W: Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu [Biblia Tysiąclecia]. Wyd. 3 popr. 1990. Księga Mądrości 11, 15-26, s.767.
• Chorągwicka Beata: O krasnoludkach i o sierotce Marysi, czyli w krainie baśni i czarów Marii Konopnickiej. „Guliwer” 2004, nr 1, s. 29-35.
• Syn Marnotrawny. W: Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu [Biblia Tysiąclecia]. Wyd. 3 popr. 1990. Łk 15, 11-32, s.1201.

 

8. Opis bibliograficzny artykułu z czasopisma

• Tytuł czasopisma podajemy w cudzysłowie. Wszystkie wyrazy w tytule czasopisma piszemy wielką literą.

Przykłady:

Autor artykułu: tytuł artykułu. „Tytuł Czasopisma” ROK, numer, strona.

• Wyganowski Jan: Integracja. „Nowe Życie Gospodarcze” 2002, nr 21, s. 24-25.
• Jaworski Marcin: Różewicz – ostatni modernista. „Polonistyka” 2005, nr 5, s. 18-24
• Chorągwicka Beata: O krasnoludkach i o sierotce Marysi, czyli w krainie baśni i czarów Marii Konopnickiej. „Guliwer” 2004, nr 1, s. 29-35.
• Narkowicz L.: Czy Mickiewicz mówił po litewsku? „Polonistyka” 2007, nr 10, s. 54-57.

 

9. Opis bibliograficzny recenzji w czasopiśmie

• Najpierw opisujemy tekst, do którego odnosi się recenzja

• Wstawiamy skrót Rec. (= recenzja)

• Następnie podajemy informacje: kto i gdzie zamieścił swą recenzję

• Tytuł recenzji

• Tytuł rok wydania i numer czasopisma oraz zakres stron

Przykłady:

• Rowling Jeanne K.: Harry Porter i więzień Azkabanu. Rec. Toczyński Piotr: Z peronu dziewięć i trzy czwarte… „Nowe Książki” 2001, nr 4, s. 71-72.
• Pilch Jerzy: Miasto utrapienia. Rec. Przemysław Czapliński. „Gazeta Wyborcza” 2004, nr 14, s. 16.
• Kuczok Wojciech: Gnój. Rec. Piotr Śliwiński: Normalni, wydrążeni, źli. „Tygodnik Powszechny” 2004, nr 32, s. 11.
• Kubiak Zygmunt: Literatura Greków i Rzymian. Rec. Jan Sochoń: Dusza wśród arcydzieł… „Nowe Książki” 1999, nr 11, s. 33.

 

10. Opis bibliograficzny wywiadu w czasopiśmie

1. Kto udzielił wywiadu, tytuł wywiadu

2. Wstawiamy formę: Rozm. przepr. (= Rozmowę przeprowadził)

3. Informacje o osobie, która przeprowadziła wywiad, miejscu ukazania się wywiadu

Przykłady:

• Lem Stanisław: Okiem długodystansowca. Rozm. przepr. Mateusz Nowak. „Polonistyka” 2004, nr 8, s. 46-51.
• Karpiński Jakub: Polska po przejściach. Rozm. przepr. Andrzej Berna. „Nowe Książki” 2001, nr 5, s. 4-10.
• Kieślowski Krzysztof: Ciągle poszukuję. Rozm. przepr. Stefan Węgrzyn. „Polityka” 1992, nr 50, s. 12.

 

11. Opis bibliograficzny hasła w encyklopedii i słowniku

Przykłady:

• Mała encyklopedia medycyny. Red. Jan Kowalski. Wyd. 8. 1990. Reumatyzm, s. 1075-1078.
• Szaraki Henryk: Historia zwierząt kręgowych. Wyd. 2. 1980. Ryby, s. 70-72.
• Encyklopedia szkolna. Język polski. Liceum. Red. Marta Tomczyk. 2003. Romantyzm, s. 128-130; Indywidualizm, s. 89-90.
• Słownik języka polskiego. Red. Mieczysław Szymczak. T. 2, L-P. 1979. Hasło: pojedynek, s. 767.

 

12. Opis bibliograficzny reprodukcji obrazu, rzeźby, dzieła architektury

• wygląda jak opis rozdziału z książki

• stosujemy skrót [il.]

• podajemy nr strony lub nr ilustracji

Przykłady:

• Velasquez Diego: Infantka Małgorzata [il.]. W: Rzepińska Maria: Siedem wieków malarstwa europejskiego. Wyd. 2 popr. i uzup. 1986, nr il. XVI.
• Michał Anioł: Sąd Ostateczny [il.]. W: Hollinhsworth M.: Sztuka w dziejach człowieka. 1992, s. 278.

 

13. Opis bibliograficzny filmu (ELEMENTY OBOWIĄZKOWE)

• stosujemy zapis [film]

• podajemy typ nośnika [CD-ROM] [DVD-ROM] [kas. wiz. VHS]

• podajemy reżysera (ewentualnie autora scenariusza np. w filmach nukowych)

Przykłady:

Tytuł filmu [film]. Reżyser. [typ nośnika]. Rok.

• Cudzoziemka [film]. Reż. Ryszard Ber. [kas. wiz. VHS]. 1986.
• Pan Tadeusz [film]. Reż. Andrzej Wajda. [DVD-ROM]. 1999.
• Współczesna proza polska [film]. Scen. B. Górska i in. [kas. wiz. VHS]. 1997.

 

14. Opis bibliograficzny nagrania dźwiękowego

Pamiętamy o podaniu typu nośnika, np. [płyta CD] [taśma magnetofonowa]

Przykłady:

• Czapczyk P., Czarnecka A.: Poezja współczesna. [taśma magnetofonowa]. 1977.
• Głodne kawałki niemagistra: reportaże roku ’98. Cz. 2. [płyta CD]. 1999.
• Chopin Fryderyk: Chopin. Utwory fortepianowe. [płyta CD]. 1977. Etiuda c-moll „Rewolucyjna”.

 

15. Opis bibliograficzny książki elektronicznej (ELEMENTY OBOWIĄZKOWE)

Pamiętamy o podaniu typu nośnika, np. [płyta CD], [CD-ROM]

Przykłady:

• Kopaliński Władysław: Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. [CD-ROM]. Wersja 1.0.3.16. 1998. ISBN 83-7231-3.
• Dąbrowski Mirosław. Egipt. [CD-ROM]. 1999. ISBN 83-6512-3.

 

16. Opis bibliograficzny książki w Internecie

Przykład:

• Nałkowska Zofia: Medaliony. [online]. [dostęp: 1czerwca 2005]. Dostępny w Internecie: http:/www.literatura.zapis.net.pl/okresy/20lecie.htm

 

17. Opis bibliograficzny strony internetowej

Pamiętamy o podaniu typu nośnika – w tym przypadku [on-line]

Przykłady:

• Szulczewski Grzegorz: Etyczna ekonomia w ujęciu Petera Koslowskiego. [on-line]. [dostęp: 13 lutego 2004]. Dostępny w Internecie: http://www.cebi.win.pl/texty/etyczna_ekonomia.doc

• Akademia Pedagogiczna (Kraków): Wirtualna historia książek i bibliotek. [on-line]. [dostęp: 27 marca 2005]. Dostępny w Internecie: http://www.ap.krakow.pl/whk/.

 

18. CZASOPISMO W INTERNECIE

• Borek Piotr. Literatura staropolska w Internecie. W: Konspekt. [on-line]. 2001 nr 7. [dostęp: 12 lutego 2004]. Dostępny w Internecie: http://www.wsp.krakow.pl/konspekt.

 

19. Opis bibliograficzny programu telewizyjnego, radiowego

Przykłady:

• Torbicka Grażyna: Kocham kino [program telewizyjny]. Warszawa: TVP2, [wyemitowano 18 listopada 2008, o 19.35].
• Nowak Katarzyna, Szwedowska Joanna: Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata [program radiowy]. Warszawa: Polskie Radio Dwójka, [nadano 18 listopada 2008, o 11.45].

 

20. Opis bibliograficzny reklamy

Przykłady:

• Szczęście maluje się na twarzy. Truskawkowy żel myjący do twarzy... [reklama prasowa]. „Filipinka” 2004, nr 9, s. 5.
• A świstak siedzi i zawija je w te sreberka [reklama telewizyjna]. Warszawa: TVP, 2005.

 

21. Opis bibliograficzny listu E-Mail

Autor komunikatu. Temat: Tytuł komunikatu. [typ nośnika]. Do: Odbiorca. Data wysłania wiadomości [data dostępu]. Uwagi

Przykład:

• Janowska Maria. Temat: Jak rozwiązywać problemy.[online]. Do: Zofia Wilman. 30 września 2000, 08:57 [dostęp: 02 października 2001]. Korespondencja osobista.

 

22. Opis bibliograficzny map, planów

Tytuł. Skala. [wydanie jeżeli nie jest pierwszym]. Rok wydania.

Przykład:

• Mrągowo i oklice: mapa turystyczna. Skala 1: 15000. 2001.

WYBORY DO WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO 2011

Wybory do Samorządu Uczniowskiego

30 września odbyły się wybory członków Zarządu Samorządu Uczniowskiego. Każda z klas (prócz programowo najwyższych) miała możliwość zgłoszenia do wyborów maksymalnie dwóch kandydatów. Nie wszystkie klasy skorzystały z tej możliwości.

W sumie zgłoszono siedmiu kandydatów.

Komisja Wyborcza po podsumowaniu głosów podaje wyniki głosowania:

Ciupka Rafał 349
Byjos Paweł 238
Majewska Aneta 207
Listwan Gracjan 120
Pluta Kamil 72
Kluczny Damian 61
Wołochowicz Łukasz 50

Wybranym członkom Zarządu gratulujemy i życzymy owocnej pracy oraz godnego reprezentowania społeczności uczniowskiej.

MŁODZIEŻOWE WYBORY PARLAMENTARNE 2011

Darmowe korepetycje

MŁODZI GŁOSUJĄ Młodzieżowe wybory parlamentarne 2011

Nasza Szkoła wzięła udział w ogólnopolskiej akcji MŁODZI GŁOSUJĄ, organizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Uprawnieni do głosowania byli wszyscy uczniowie (nie tylko pełnoletni). W sumie w wyborach uczestniczyło 427 uczniów, oddano 409 ważnych głosów. Niestety 18 uczniów nie potraktowało tej akcji poważnie.

Komisja Wyborcza podaje wyniki głosowania:
Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość 56
Komitet Wyborczy Polska Jest Najważniejsza 11
Komitet Wyborczy Sojusz Lewicy Demokratycznej 25
Komitet Wyborczy Ruch Palikota 142
Komitet Wyborczy Polskie Stronnictwo Ludowe 1
Komitet Wyborczy Polska Partia Pracy – Sierpień 80 8
Komitet Wyborczy Platforma Obywatelska RP 129
Komitet Wyborczy Prawica 18
Komitet Wyborczy Wyborców Mniejszość Niemiecka 56

HARMONOGRAM EGZAMINÓW ZAWODOWYCH

Terminy egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe dla absolwentów wszystkich typów szkół prowadzących kształcenie zawodowe, którzy uzyskali świadectwo ukończenia szkoły w kwietniu lub czerwcu.

1. Etap pisemny

18 czerwca 2012 r. (poniedziałek) godz. 12.00 – dla absolwentów wszystkich typów szkół prowadzących kształcenie zawodowe

2. Etap praktyczny

od 19 do 22 czerwca 2012 r. – dla absolwentów techników, techników uzupełniających i szkół policealnych kształcących w tych samych zawodach, w których kształcą technika (szczegółowy harmonogram przeprowadzania etapu praktycznego, o którym mowa w § 113 ust. 5 rozporządzenia, będzie zamieszczony na stronach OKE do 6 kwietnia 2012 r.).

od 2 lipca do 10 sierpnia 2012 r. – dla absolwentów zasadniczych szkół zawodowych i szkół policealnych kształcących w tych samych zawodach, w których kształcą zasadnicze szkoły zawodowe.

Przekazanie przez okręgową komisję egzaminacyjną dyplomów do szkół – 31 sierpnia 2012 r.

DEKLARACJE - Stary Egzamin Zawodowy

Zasady składania pisemnej deklaracji przystąpienia do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

1.1. Uczeń/słuchacz lub absolwent, który zamierza przystąpić do egzaminu zawodowego, składa pisemną deklarację dotyczącą przystąpienia do egzaminu zawodowego odpowiednio w zawodzie, w którym się kształci lub w zawodzie, w którym ukończył kształcenie nie później niż do dnia 20 grudnia roku szkolnego, w którym zamierza przystąpić do egzaminu.
 ……………………………….
1.3. W terminie, o którym mowa w punkcie 1.1 można przystąpić do egzaminu zawodowego tylko z zakresu jednego zawodu. 1.4. Uczeń/słuchacz, który zamierza przystąpić do egzaminu zawodowego bezpośrednio po ukończeniu szkoły, deklarację, o której mowa w punkcie 1.1., składa dyrektorowi szkoły lub placówki, w której się uczy. Absolwent, który ukończył szkołę we wcześniejszych latach składa deklarację dyrektorowi szkoły, którą ukończył.

Pobieranie deklaracji

Publiczne Technikum nr 5

Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3

Uzupełniające Technikum Elektryczne dla Dorosłych

 

158 UCZNIÓW ELEKTRYCZNIAKA ODEBRAŁO POMOCE NAUKOWE

Rozdanie materiałów

Szkoła Kluczowych Kompetencji Edycja - 2 to ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych Polski centralnej i południowo-zachodniej realizowany w ramach PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI, PRIORYTET III przez Wyższą Szkołę Ekonomi i Innowacji w Lublinie (lider) i Dolnośląską Szkołą Wyższą we Wrocławiu (partner) jest skierowany do Szkół z województw: dolnośląskiego, opolskiego, wielkopolskiego i warmińsko-mazurskiego.

Czytaj więcej...

WYBORY ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

30 września odbędą się wybory członków Zarządu Samorządu Uczniowskiego.

Każda z klas (prócz klas programowo najwyższych) może przedstawić maksymalnie dwóch kandydatów do Zarządu. Klasy mogą organizować kampanie wyborcze swoich kandydatów, nie mogą one jednak naruszać zasad dobrego smaku i toku lekcji. Macie do dyspozycji zakładkę na stronie szkoły (będzie otwarta, gdy pojawią się materiały od klas), miejsce na plakaty.

Nazwiska kandydatów oraz pytania dotyczące form kampanii prosimy zgłaszać do p. Katarzyny Mansfeld.

KONKURS PLASTYCZNY "Stop przemocy - stop agresji"

Dzień bez przemocy

Zapraszamy uczniów Elektryczniaka do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pn. „Stop przemocy – stop agresji

Konkurs jest organizowany przez Komendę Miejską Policji w Opolu we współpracy z Fundacją PRO-LEGE oraz Urzędem Miasta Opola. Przedmiotem konkursu jest sporządzenie plakatu, który swoją treścią będzie nawiązywał do tematyki związanej z zagrożeniami zakresie narkomanii, alkoholizmu, agresji i przemocy rówieśniczej czy domowej ze szczególnym wskazaniem danego problemu. Prace w formacie A3 wykonane kredkami, farbami lub flamastrami mogą być malowane w zespołach maksymalnie 2 osobowych. Plakaty na konkurs należy składać do 13.11.2011 r. u p. Katarzyny Mansfeld.

Pokażmy światu, że w naszej Szkole są artyści!

ODYSEJA UMYSŁU - REAKTYWACJA PO WAKACJACH!

Odyseja Umysłu - reaktywacja po wakacjach!

We wtorek (20.09.11) o godzinie 8:00 w sali Konferencyjnej szkoły (sala nr 13, I piętro), odbędzie się spotkanie informacyjne związane z naborem do drużyn "Odysei Umysłu" dla wszystkich uczniów klas pierwszych Zespołu Szkół Elektrycznych w Opolu.

Zapraszamy!

Trenerzy i Odyseusze