SEMINARIUM W BOSZKOWIE

W Boszkowie

Jak powszechnie wiadomo uczymy się przez całe życie. Ten kto tego nie rozumie nie tylko intelektualnie stoi w miejscu, ale wręcz się cofa. Ta myśl w szczególności odnosi się do nauczycieli ponieważ przecież to oni mają służyć wszelaką pomocą swoim uczniom. Dlatego też w ramach projektu Szkoła Kluczowych Kompetencji w którym aktywnie uczestniczy nasza szkoła szansę na poszerzenie swoich horyzontów mają nie tylko uczniowie (np. w ramach kół naukowych w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu) ale również opiekunowie poszczególnych kompetencji. Nauczyciele co pół roku biorą udział w cyklu seminariów mających wspomóc ich w pracy dydaktycznej poprzez polepszanie metod nauczania, wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów jakie pojawiają się podczas pracy z uczniami. Dlatego też pod koniec marca p.LidiaGargul, p.Maria Kozielska, p.Kazimierz Król oraz autor niniejszego tekstu zostali zaproszenie na cykl seminariów do Boszkowamalowniczo położonej wsi pod Lesznem w województwie Wielkopolskim.

 

Ponieważ w projekt jest zaangażowanych kilkanaście szkół z centralnej oraz południowo-zachodniej Polski, w seminariach bierze udział po 40-stu nauczycieli z każdej kompetencji. Dlatego też spotkania takie nie ograniczają się tylko do cyklu wykładów, ale są również doskonałą okazją do podzielenia się doświadczeniami zawodowymi. Podczas seminariów nauczyciele mieli szansę poszerzyć wiedzę na temat ewaluacji, która jest niezbędnym elementem procesu nauczania, dowiedzieć się więcej na temat pedagogicznych i psychologicznych uwarunkowań procesu kształcenia, zapoznać się z metodą projektów która, według reformy ministerialnej, już w krótce będzie obowiązkowym elementem w toku nauczania. Dodatkowo nauczyciele wzięli udział w cyklu wykładów dotyczących przedsiębiorstwa symulacyjnego. Jest to specjalnie zaprojektowana gra w której uczniowie będą tworzyć swoje wirtualne firmy handlujące telefonami komórkowymi. W ramach gry uczniowie w pełni będą odpowiedzialni za cały proces tj. od zbudowania magazynów i zakupu części po podpisanie kontraktów z operatorami. A do tego wszystkiego będą ograniczeni czasowo oraz finansowo. Już od września klasy, które biorą udział w projekcie będą miały okazję zmierzyć się z tym wyzwaniem, a ci którzy będą najlepsi będą mieli szansę wyjechać na tygodniowe obozy wakacyjne gdzie będą współzawodniczyć z uczniami z innych szkół.