Uczniowie klas pierwszych zostali przyjęci w poczet uczniów Elektryczniaka.

Integracja klasy to jedno z najważniejszych zadań rozpoczynających nowy rok szkolny. Nie trzeba nikogo przekonywać, że klasa, w której panuje wzajemna sympatia, szacunek i dobre relacje, to dobra klasa. Dlatego wrzesień to czas pierwszej integracji w klasach pierwszych.
Jak co roku, aby pomóc uczniom pierwszych klas we wzajemnym poznaniu, aklimatyzacji w nowej szkole oraz poznaniu miasta, Samorząd Uczniowski Elektryczniaka przygotował dla uczniów klas pierwszych DZIEŃ INTEGRACYJNY.
28 września, wraz ze swoimi wychowawcami, pod opieką starszych kolegów z Samorządu Uczniowskiego, uczniowie klas pierwszych wyruszyli ze szkoły na Rajd po Opolu, w czasie którego poznawali miasto, jego zabytki oraz ciekawe miejsca, wykonywali zadania przygotowane przez SU oraz mieli okazję na rozmowy, dyskusje i spędzenie razem czasu.
Ukoronowaniem trasy miejskiej były zadania integracyjne w Parku 800 – lecia oraz na Wyspie Bolko. Tutaj uczniowie musieli wykazać się pomysłowością, refleksem oraz umiejętnością współpracy. Wszystkie te działania służyły budowaniu zespołów klasowych oraz integracji.
Dzień okazał się bardzo udany, pełen wyzwań, ale równocześnie dający wiele satysfakcji. Dopisała również pogoda!
Dzień integracyjny to pierwszy z etapów przygotowania uczniów klas pierwszych do przyjęcia w poczet społeczności Elektryczniaka. Drugim etapem był APEL, podczas którego zebrani na sali uczniowie mieli możliwość zaprezentować swoją klasę oraz sprawdzić, czy zasłużyli na miano uczniów Zespołu Szkół Elektrycznych w Opolu. Przedstawiciele klas wzięli udział w turnieju Kahoota – podczas którego pojawiły się pytania z zakresu wiedzy zawodowej oraz ogólnej wiedzy o szkole. Turniej Kahoota wygrała klasa 1ft. Najciekawszą prezentację klasy przygotowali uczniowie 1d.
Kiedy już pierwszoklasiści udowodnili, że są godni miana Ucznia Zespołu Szkół Elektrycznych, Pan Dyrektor dokonał ich uroczystego pasowania równie niespodziewanym jak inne elementy apelu, przedmiotem – mieczem świetlnym. Symbolika tego miecza jest jednak bardzo wymowna – łączy w sobie siłę, energię i prawość do jakich powinni zmierzać uczniowie Elektryczniaka. Ostatnia część apelu została poświęcona wręczeniu słodyczy. Uroczystość zakończyło ogłoszenie przez wicedyrektor Beatę Peczeniuk wyników integracyjnej gry terenowej. Miejsce pierwsze zajęła klasa 1at, drugie 1ft, a trzecie 1dt.
Wszystkim uczniom serdecznie gratulujemy ukończenia gry niezależnie od wyniku, bo najważniejsza była tu wspólna zabawa!
Grę terenową przygotowali i przeprowadzili przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego pod kierunkiem ucznia z klasy 4C – Miłosza Kubicza.
Apel przy wsparciu przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego, przygotowali nauczyciele: Tomasz Śniegur – nauczyciel języka angielskiego oraz Katarzyna Mansfeld – nauczycielka języka polskiego i filozofii.

 

Back to top