Listopadowa aura w tym roku zachęcała do wypraw.

Dlatego właśnie klasy IVat oraz IVbt postanowiły wyruszyć na trzydniową wędrówkę szlakami Beskidu Żywieckiego. Ten czas był bardzo intensywny, ale obfitował w wiele atrakcji. Już pierwszego dnia zdobyliśmy Szyndzielnię i mieliśmy okazję odwiedzić elektrownię szczytowo – pompową Porąbka – Żar – drugą co do wielkości w Polsce i jedyną elektrownię podziemną mieszczącą się w Międzybrodziu Bialskim. Wizyta ta zrobiła na nas ogromne wrażenie, a dzięki profesjonalnej organizacji zwiedzania dowiedzieliśmy się naprawdę wiele.
Aby odpocząć po trudach pierwszego dnia udaliśmy się do Muzeum Browaru Żywiec, które zachwyca nowoczesnością, multimediami i pomysłem na przeniesienie się w dawne czasy pierwszych browarników. To wyjątkowe doznanie wizualne i słuchowe, które pozwala poczuć wyjątkowy klimat i charakter kolejnych epok oraz ducha historii tego wyjątkowego miejsca. Tego dnia odwiedziliśmy również skocznię im Adama Małysza i Wisłę, a wieczorem, przy wspólnym ognisku, zajadając pyszną kolację, wspominaliśmy wrażenia minionych chwil.
Ostatniego dnia po śniadaniu pożegnaliśmy Góry pieszą wyprawą na Skrzyczne, by następnie udać się do Pszczyny by poznać tamtejsze Muzeum Zamkowe, które olśniło nas swym bogactwem, rozwiązaniami technicznymi i… pięknem… Spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami Pszczyny zachwycając się jej architekturą i… smakiem pysznych ciastek w pszczyńskich kawiarenkach.
Do Opola dotarliśmy późno, zmęczeni, ale z pozytywną energią i mnóstwem pięknych wspomnień…