Był piękny dzień babiego lata - środa, 26 października: błękitne niebo, temperatura powyżej dwudziestu stopni... Jak w taki dzień siedzieć w szkole? Klasy 1E i 1D znakomicie wykorzystały ten jesienny dzień na wycieczkę do Krakowa “Śladami patrona Naszej Szkoły”. Celem wyjazdu było zapoznanie się z sylwetką i dziejami Tadeusza Kościuszki, a także zwiedzenie przy okazji, zabytków miasta.

Droga trwała 3 godziny, ale szybko minęła, nawet się nie obejrzeliśmy a już byliśmy w pierwszym punkcie naszego programu - Kopcu Kościuszki, zostaliśmy podzieleni na dwie grupy: jedna poszła do muzeum, po którym oprowadzała nas Pani Przewodnik, a druga na sam Kopiec. I potem zmiana. Po zwiedzeniu pierwszego miejsca związanego z Naszym Patronem pojechaliśmy pod Wawel, skąd rozpoczęliśmy wędrówkę - odwiedziliśmy Smoka Wawelskiego i wzgórze wawelskie, potem zwiedziliśmy dom Jana Długosza i Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kiedy doszliśmy do Rynku znów musieliśmy się podzielić na mniejsze grupy – kiedy jedna grupa zwiedzała podziemia krakowskie pozostałe miały czas na zjedzenie obiadu. Kiedy wszyscy już zakończyli zwiedzanie zaczął zapadać zmrok, a my z żalem, że tak szybko kończy się dzień poszliśmy do autokaru, który zawiózł nas bezpiecznie do Opola. Sądzę, że długo będziemy wspominać ten wyjazd - zobaczyliśmy miejsca związane z Kościuszką, podziwialiśmy piękne zabytki, ale też mogliśmy się lepiej poznać.