W dniach 14-17.09.2022r. pięciu uczniów naszego Technikum pod opieką Marka Małeckiego wzięło udział w międzynarodowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem.
Po dwuletniej przerwie związanej z pandemią branża motoryzacyjna powróciła stacjonarnie do Frankfurtu. Tegoroczni wystawcy zaprezentowali się w następujących kategoriach:
• E-Mobility (elektromobilność),
• Data & Connectivity (dane i połączenia sieciowe),
• Workshop & Service Solutions (rozwiązania do naprawy i konserwacji),
• Parts & Technology Solutions (części i innowacyjne technologie),
• Body & Paint (nadwozia i lakierowanie),
• Car Wash & Care (myjnie samochodowe i środki do pielęgnacji),
• Accessories & Customizing (akcesoria i tuning),
• Commercial Vehicles (pojazdy użytkowe)
• Motorcycle (jednoślady).
Produkty prezentowane na targach Automechanika podzielone są na kilka kategorii: części i podzespoły, elektronika i systemy, naprawa i konserwacja, akcesoria i tuning, stacje kontroli pojazdów i myjnie samochodowe, a także rozwiązania z branży IT i zarządzanie.
Podczas zwiedzania targów uczniowie mogli podziwiać premierowe produkty, dominowały projekty związane z aktualnymi branżowymi trendami. Każdy z wystawców starał się nawiązać do tematu elektromobilności i zaprezentować na wystawie przynajmniej jeden produkt dla pojazdów elektrycznych lub hybrydowych. Uczniowie brali udział w różnego rodzaju konkursach gdzie zdobywali nagrody a także zostali obdarowani przez wystawców gadżetami mającymi związek z tematyką targów.
Ponadto uczniowie zwiedzali miasto Magdeburg (starówkę, jak również Katedrę Świętego Maurycego i Świętej Katarzyny). Uczniowie brali także udział w spotkaniu integracyjno - informacyjnym z przedstawicielem Instytucji Otoczenia Biznesu w Magdeburgu, na którym poznali zasady biznesowej i gospodarczej współpracy polsko-niemieckiej, zadając prowadzącym szereg różnych pytań.
Podczas trzydniowej wycieczki do Niemiec udało się również odwiedzić jedną z głównych atrakcji Wolfsburga - Autostadt. Jest to muzeum na świeżym powietrzu i park rozrywki poświęcony samochodom, który obejmuje pawilony różnych marek samochodów, ale także planetarium. W każdej z dwóch szklanych wież o przeźroczystych ścianach mieści się na 20 piętrach po około 500 nowych samochodów, przygotowanych do odbioru przez klientów w ciągu najbliższych dni. Wieże mają 48 metrów wysokości. „Miejsce narodzin Volkswagena” zrobiło na uczniach ogromne wrażenie, z fascynacją przemierzali teren muzeum z pomocą polskojęzycznego przewodnika.
Muzeum Autostadt odwiedzane rocznie jest przez ponad 2 miliony ludzi, co czyni je jedną z najpopularniejszych destynacji turystycznych w Niemczech. Określa się jako miejsce, które każdy fan motoryzacji powinien zobaczyć.