Wydarzenie to było okazją do wymiany doświadczeń między Branżowymi Centrami Umiejętności.
W połowie października 2025 w Gdyni odbyło się seminarium „Sieciowanie i budowanie marki BCU”, organizowane w ramach konkursu „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 Branżowych Centrów Umiejętności".
Podczas seminarium odbył się panel dyskusyjny Budowanie wizerunku BCU jako ośrodka łączącego biznes z edukacją, zaprezentowano możliwości finansowania BCU po zakończeniu przedsięwzięcia oraz miały miejsce konsultacje z przedstawicielami MEN. Podczas warsztatów „Sieciowanie BCU w ramach czterech obszarów technika i mechanika, motoryzacja i IT, energetyka, transport i logistyka” można było wymienić doświadczenia w zakresie współpracy z branżą jako kluczowy element wprowadzania innowacji i rozwoju BCU. Zwrócono uwagę na korzyści płynące z tej współpracy oraz poruszono takie tematy jak: współtworzenie oferty szkoleniowej BCU, współpraca w zakresie inwestycji w nowoczesne technologie i wyposażenie, budowanie długofalowych relacji partnerskich z branżą i uczelniami.
Wydarzenie to było okazją do wymiany doświadczeń między Branżowymi Centrami Umiejętności, dyskusji na temat roli BCU w modernizacji szkolnictwa zawodowego oraz zapewniło możliwość spotkania i konsultacji z przedstawicielami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz zespołem FRSE. W seminariom uczestniczył dyrektor Dariusz Dobrowolski oraz Łukasz Kołodziej asystent koordynatora głównego BCU nr 3.